فروشگاه اینترنتی علی بخش

فروشگاه اینترنتی علی بخش

فروشگاه اینترنتی علی بخش

فروشگاه اینترنتی علی بخش

فروشگاه اینترنتی علی بخش

آزمون اسپرم

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۱۱ ب.ظ

آزمون اسپرم

آزمون تست اسپرم اندازه گیری اسپرم تولید شده توسط انسان را اندازه گیری می کند. در این مطالعه، تعداد و کیفیت اسپرم نیز قابل تایید است. تجزیه و تحلیل اسپرم یا تجزیه اسپرم معمولا یکی از اولین آزمایش هایی است که به تشخیص مشکلات نازایی در مردان کمک می کند. به طور کلی، مشکلات سمی و اسپرم در یک سوم از زوج هایی که تحت تاثیر ناباروری قرار دارند دیده می شود.
تفسیر آزمون اسپرم

پارامتر اصلی در تعیین کیفیت اسپرم، تحرک اسپرم است. از آنجا که اسپرم های غیر متحرک نمی توانند از طریق اندام های زنانه عبور کنند و نمیتوانند تخمک را تحمل کنند. در طبقه بندی قدیمی، چهار جنس برای جنبش اسپرم مورد توجه قرار گرفتند که پس از مشاهده اسپرم تحت میکروسکوپ با توجه به سرعت آنها در این چهار گروه، درصد بیان شد. تعریف شده به عنوان A و B، C و D، یا 4، 3، 2، و 1 که A است 4 و به معنی سرعت حرکت اسپرم است. همچنین، D است 1، به معنی اسپرم عمیق یا تحریک شده است. در این تقسیم بندی، حداقل حرکت A> 25٪ یا A + B> 50٪ باید باشد. فقدان تحرک اسپرم به نام آستنوسپرمی نامیده می شود.

در سیستم درجه بندی جدید، سرعت اسپرم کمتر مهم است و اسپرم در حال حرکت به جلو است و حرکت اسپرم به سه گروه تقسیم می شود:

    جنبش پیشروی حرکتی پیشرفته
    تحرک غیر مترقبه
    حرکت بی حرکتی

در این سیستم، حرکتی پیشرونده حداقل 32٪ و حرکت کلی اسپرم حداقل 40٪ است.
چگونه برای آزمایش اسپرم

بهتر است نمونه را با دست، با استفاده از روش استمناء آماده کنید و بدون استفاده از صابون و یا مواد لغزنده که می تواند اسپرم باشد. برای جمع آوری نمونه ها از کاندوم نباید استفاده شود. البته، در بعضی از مراکز، کاندوم های خاصی وجود دارد که بدون هیچ گونه اسپرم حرکت می کنند و می توانند با راحتی نمونه برداری شوند. اگر نمونه در مجاورت نزدیک آماده شود، احتمال آلودگی نمونه با تخلیه واژن و نتایج غلط وجود دارد. باید توجه داشت که تمام نمونه ها در ظرف قرار می گیرند و بهتر است دمای آن با دمای نمونه با ظرف نمونه بسته شود.
شرایط آزمایش اسپرم

به رغم این واقعیت که در جامعه ما بلافاصله پس از داشتن یک مشکل با باروری، زن می خواهد او را آزمایش کند، توصیه می شود که در مرحله اول، مرد این آزمایش را بررسی می کند و باید حداقل 3 روز و یک حداکثر 5 روز از آخرین انزال در مردان گذشته است.
WBC در آزمون اسپرم

مقدار طبیعی WBC یا گلبول سفید کمتر از 10 میلی لیتر / میلی لیتر است. مقدار بیشتر نشان می دهد که عفونت و یا التهاب مایع منی، به نام leukocytospermia، و نیاز به آنتی بیوتیک.
پاسخ تست اسپرم

زمان مایع شدن

مایع منی، ویسکوز، ابری، سفید یا خاکستری است و بوی تند و زننده دارد و پس از انزال بلافاصله لخته می شود. در دمای 37 درجه سانتیگراد، در عرض 5 تا 45 دقیقه شفاف و مایع تبدیل می شود. در یک نمونه طبیعی، مایع سازی ظرف 30 دقیقه کامل می شود.

* دوره مایع منی (حجم)

بعد از کامل مایع سازی، کل نمونه به وسیله پیپت یا سرنگ به لوله آزمایش منتقل می شود و در این زمان حجم مایع منی اندازه گیری می شود. حجم عادی اسپرم بین 1.5 تا 5 میلی لیتر است که باید در هر اسپرموگرام مشخص شود.

* ویسکوزیته

ویسکوزیته مایع منی و همچنین مایعات دیگر با دما تغییر می کند و زمان کاهش می یابد. پس از مایع شدن کامل، ویسکوزیته را با سرنگ مکش تعیین می کنید که برای یکی از موارد قابل مشاهده است:

نازک: آن آبدار است و می تواند به راحتی از pipettes برداشته شود.

عادی: این یک فرم ژله یا آبدار نیست و از یک پیپت (سرنگ) خارج می شود.

بعضی از آنها ضخیم است: کمی کمی ژلاتین است و از پیپت (سرنگ) آسان است.

ضخیم: دارای یک ژله قوی است و به راحتی نمیتواند از داخل سرنگ مکیده شود.

  • ولی خانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی