فروشگاه اینترنتی علی بخش

فروشگاه اینترنتی علی بخش

فروشگاه اینترنتی علی بخش

فروشگاه اینترنتی علی بخش

فروشگاه اینترنتی علی بخش

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

قرص پروپرانول

پنجشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۰۸:۰۱ ب.ظ

قرص پروپرانول

قرص پروپرانولول ,قرص پروپرانولول 20,قرص پروپرانولول 40,قرص پروپرانولول ۲۰,قرص پروپرانولول10,قرص پروپرانولول۱۰,قرص پروپرانولول 20 چیست,قرص پروپرانولول ٢٠,قرص پروپرانولول برای استرس,قرص پروپرانولول 10 چیست,قرص پروپرانول,قرص پروپرانول برای کاهش استرس

قرص پروپرانول

در این مطلب از سایت جسارت به عوارض مصرف قرص پروپرانول 10 برای کاهش استرس می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد قرص پروپرانول

‎پروپرانولول دارویی از دسته ی داروهای مسدودکننده ی گیرنده های بتا می باشد. این دارو که در درمان موارد متعدد و متنوعی کاربرد دارد، بر روی عملکرد قلب و عروق خونی اثر دارد. ‎پروپرانولول با اتصال به گیرنده های مخصوصی در سلول های قلبی و عروقی به نام گیرنده های بتا، با مسدود کردن آن فرمان کاهش فعالیت قلبی را به اعصاب قلب منتقل می نماید. ‎پس از دریافت این پیام عصبی، با کاهش ضربان قلب باعث منظم شدن ضربان قلب می شود، این عمل می تواند منجر به کاهش فشار خون در عروق خونی گردد و به پیشگیری از ضربان نامنظم قلبی کمک کند. ‎به علت اینکه قلب با عملکرد این دارو انرژی کمتری مصرف می کند، می تواند به کاهش درد های قفسه ی سینه در آنژین های صدری کمک نماید و همچنین پروپرانولول می تواند در پیشگیری از حملات قلبی به دنبال این درد های قلبی نیز موثر باشد و مرگ و میر پس از سکته های قلبی را کاهش دهد. البته امروزه داروهای جدیدتری نیز از این گروه تولید شده است ولی پروپرانولول همچنان جزء داروهای بسیار پرمصرف محسوب می شود. ‎پروپرانولول در موارد دیگر نیز می تواند گزینه ی مناسبی جهت درمان و پیشگیری بیماری باشد. از این رو این دارو برای کاهش علائم فیزیکی ناشی از استرس مانند تپش قلب و لرزش بدن تجویز گردد. مشابه این علائم در افراد مبتلا به پرکاری غده ی تیروئید نیز دیده می شود و پروپرانولول به سرعت می تواند این علائم را تسکین دهد. ‎پروپرانولول همچنین به عنوان داروی رایجی در پیشگیری از سر درد های عروقی یا میگرنی کنترل شده تجویز می گردد و می تواند گزینه ی مناسبی در افراد مبتلا به میگرن که سایر درمان ها برای آنها مناسب نمی باشد، قرار گیرد. مشاهده شده که پروپرانولول تعداد دفعات حملات میگرنی را کاهش می دهد.پروپرانولول به طور معمول به تنهایی یا با داروهای دیگر برای درمان فشار خون بالا استفاده می‌شود. فشار خون بالا باعث می‌شود قلب خیلی سخت کار کند. اگر فشار خون کنترل نشود، ممکن است قلب و عروق در طول زمان از بین بروند. قلب تامین خون را کنترل می‌کند و اگر به درستی کار نکند، می‌تواند به بسیاری از بخشهای بدن آسیب برساند. پروپرانولول همچنین برای درمان یا پیشگیری از سردردها و میگرن، درد مزمن قفسه سینه و کمک به درمان یا جلوگیری از حمله قلبی استفاده می‌شود. این دارو برای بسیاری از شرایط خاص دیگر نیز استفاده می‌شود. پزشکان ممکن است پروپرانولول را برای: پرفشاری خون گذرا فئوکروموسیتوم، یک نوع تومور غده فوق کلیوی لرزش آریتمی سوپراونتریکولار، ریتم غیر طبیعی در بطنهای قلب اختلالات هراس بی قراری ناشی از داروهای روان پریشی همانژیوم نوزاد

قرص پروپرانول چیست

پروپرانولول در انگلیسی propranolol (بانام‌های تجاری ایندرال و پرانول)، دارویی از دسته بتابلاکرهای غیرانتخابی است که عمدتاً برای درمان فشارخون و نامنظمی تپش قلب مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروپرانول برای بیماری‌های گوناگون دیگری چون تسکین درد قلبی، پیشگیری از سردردهای میگرنی، درمان بی‌نظمی تپش و گلوکوم تجویز می‌شود. این دارو همچنین برای جلوگیری از حمله قلبی در افرادی که یک بار دچار حمله قلبی شده‌اند، کاربرد دارد. با مسدود کردن این تکانه‌ها، به قلب کمک می‌کند تا منظم‌تر و مؤثرتر بتپد و در نتیجه بار کاری قلب کاهش می‌یابد.

کاربرد قرص پروپرانول

پروپرانولول در تعدادی از اختلالات فیزیکی مانند لرزش اساسی و نیز روحی مانند فوبیای اجتماعی، اختلال و استرس منتشر و اختلال هراس و به‌ویژه اختلال استرس پس از سانحه نیز کاربرد دارد که البته هیج یک از آن‌ها مورد قبول اف‌دی‌ای نیستند.

کشف قرص پروپرانول

پروپرانولول نخستین بتا بلاکری است که در دهه ۱۹۶۰ توسط جیمز دبلیو بلک دانشمند اسکاتلندی کشف شد. او برای ساخت پروپرانولول در سال ۱۹۸۸ جایزه نوبل پزشکی را گرفت

ویژگی های قرص پروپرانول

فرمول شیمیایی پروپرانول C۱۶H۲۱NO۲ است. پس از ۱ تا ۳ ساعت به حداکثر غلظت پلاسمایی می‌رسد و نیمه عمر آن ۴ تا ۵ ساعت است. اما زمان اثرگذاری آن طولانی‌تر از نیمه عمرش است و ممکن است تا ۱۲ ساعت طول بکشد. بیش از ۹۹٪ آن از راه مدفوع از بدن خارج می‌شود. پروپرانولول بلوک‌کننده غیراختصاصی گیرنده‌های بتا یک و بتا دوی سمپاتیک می‌باشد.

قرص پروپرانول و اضطراب

یکی از علایم اصلی اضطراب بالا رفتن ضربان قلب است که به عنوان بخشی از پاسخ جنگ و گریز بشمار می‌رود. در مواقع خطر، بدن آدرنالین را به منظور افزایش کار قلبی و پمپاژ سریع‌تر خون و اکسیژن تولید می‌کند. در این موارد مصرف پروپرانول برای اضطراب، باعث می‌شود کمتر احساس ضعف و سستی کنیم. تقویت عضلات با افزایش خون‌رسانی که ما را وحشت‌زده و عصبانی می‌کند در صورت سریع کار نکردن قلب اتفاق نمی‌افتد. به دلیل این دو فایده مهم پروپرانول است که از آن برای درمان اضطراب استفاده می‌شود.

نحوه مصرف قرص پروپرانول

مقادیر متفاوتی از پروپرانولول برای علل مختلف تجویز می‌شود. شکل طولانی اثر پروپرانولول معمولاً روزی یک بار مصرف می‌شود. مهم است که دارو را هر روز ساعت معینی بخورید. پروپرانولول را می‌توان با یا بدون غذا مصرف کرد و بهتر است پیش از مصرف پروپرانولول، نبض را شمارش نمود و فشارخون را اندازه گرفت. در موارد نبض کمتر از ۶۰ در دقیقه یا فشار سیستولی (عدد بالایی) کمتر از ۸۰میلی‌متر جیوه، پیش از مصرف دارو، باید با پزشک مشورت نمود. هیچگاه بیشتر از مقدار تجویز شده مصرف نکنید. اگر یک نوبت را فراموش کردید، به مجردی که به یاد آوردید مصرفش کنید. البته اگر کمتر از ۸ ساعت تا نوبت بعدی مصرف دارو رسیده‌است، نوبت فراموش شده را رها کرده، به برنامه منظم دارویی‌تان بازگردید. اگر بیش از یک نوبت در روز پروپرانولول مصرف می‌کنید، اگر تقریباً موقع نوبت بعدی مصرف دارو رسیده‌است، نوبت فراموش شده را مصرف نکنید.

هشدار در مورد مصرف قرص پروپرانول

در صورت بروز هر یک از علایم زیر، مصرف پروپرانولول قطع شده و با پزشک مشورت می‌شود: اشکال در تنفس تنگی نفس، یا خس‌خس سینه، سرد شدن کف دست و پا، ضربان قلب زیر۶۰ در دقیقه، سرگیجه یا سیاهی رفتن چشم در هنگام بلند شدن از حالت خوابیده با نشسته با تورم دست‌ها و پاها یا افزایش وزن ناگهانی (۱/۵ کیلو در ۴۸–۲۸ ساعت)، افسردگی، گیجی، یا توهم (شنیدن، دیدن، یا احساس چیزهایی که وجود ندارند)، درد قفسه سینه، مفاصل یا کمر، تب، گلودرد، بثورات جلدی، یا هرگونه کبودی که یا خون‌ریزی غیرعادی. در صورت وجود هریک از موارد زیر پیش از مصرف پروپرانولول، پزشکتان را مطلع سازید: حساسیت به آتنولول یا دیگر داروهای مسدودکننده بتا بارداری یا شیردهی مصرف داروهای دیگر، به ویژه تزریقات حساسیت‌زدایی، کافئین، داروهای آسم (آمینوفیلین، دیفیلین، اکستریفیلین، تئوفیلین)، داروهای دیابت (انسولین، داروهای خوراکی پایین‌آورنده قند)، دیگر داروهای کاهنده فشار خون (مسدودکننده‌های کانال‌های کلسیمی، کلونیدین، گوانابنز)، کوکائین، یا مهارکننده‌های مونوآمین‌اکسیداز (فورازولیدون، ایزوکاربوکسازید، فنلزین، سلژیلین، ترانیل سیپرومین، پروکاربازین). سابقه یا ابتلا به حساسیت، آسم، یا آمفی‌زم، مشکلات احتقانی قلب، بیماری قند، پرکاری تیرویید، افسردگی، یا بیماری‌های کلیوی یا کبدی. اگر بیماری قند دارید، پروپرانولول ممکن است قند خون شما را افزایش دهد و نیز ممکن است علایم افت قند خون را مخفی کند. اگر دچار حساسیت باشید با مصرف پروپرانولول واکنش‌های حساسیتی‌تان ممکن است تشدید شود. در طول دورهٔ درمان در صورتی که از داروها ی گروه بنزو مانند(آلپرازولام – دیازپام – اگزازپام – تریازولام – کلرودیازپوکساید) استفاده می‌کنید پزشک خود را مطلع سازید.

عوارض و مضرات قرص پروپرانول

نشانه‌های زیر تا هنگام عادت کردن بدنتان با دارو ممکن است مشاهده شوند: تاری دید، خواب آلودگی، خستگی، سرگیجه، مشکل در خوابیدن، اضطراب، یبوست یا اسهال، کابوس، یا کاهش توانایی جنسی، اگر این علایم ادامه یافتند یا مشکل ساز شدند، وضعیت را با پزشکتان در میان بگذارید.

قرص پروپرانول در ایران

پروپرانولول خوراکی موجود در بازار ایران در دوزهای ۱۰، ۲۰ و ۴۰ میلی‌گرم موجود است و مصرف می شود

قرص پروپرانول و میگرن

این بتابلاکر معمولا برای کمک به جلوگیری از میگرن تجویز می‌گردد. قرص پرانول ۱۰ یا پرانول ۲۰ می‌تواند برای افرادی که درمان‌های دیگری برای میگرن دریافت کرده‌اند و نامناسب بوده، مفید واقع شود.

مصرف قرص پروپرانول در بارداری و شیردهی

‎-در صورتی که باردار یا شیرده هستید یا قصد باردار شدن دارید، پیش از مصرف این دارو به پزشک خود اطلاع دهید.

عوارض قرص پروپرانولول

‎-احساس خستگی و خواب آلودگی از علائم رایج در زمان مصرف این دارو می باشد لذا در صورت وقوع این علائم از رانندگی و کار با وسایلی که نیاز احتیاط دارد تا زمانی که اثر دارو برطرف نشده، خودداری نمایید. ‎-احساس سرما و یخ کردن دست یا پا ها، تنگی نفس، اختلال در خواب و کاهش ضربان قلب ممکن است با مصرف این دارو رخ دهد در صورت بروز این علائم به پزشک خود مراجعه نمایید. ‎-در تعداد کمی از مصرف کنندگان این دارو کاهش میل جنسی، اختلال در خلق و خو، سر درد و سؤهاضمه دیده شده است در صورتی که این علائم را داشتید حتما با پزشک خود صحبت نمایید. ‏‎-از آنجا که پروپرانولول علاوه بر اثر بر روی گیرنده های بتا در سلول های قلبی و عروقی، به گیرنده های مشابه در سایر نواحی بدن از جمله عروق ریه نیز می توانند متصل شود، می تواند عوارض جانبی در سایر نقاط بدن نیز ایجاد نمایند. لذا در صورتی که مشکل تنفسی دارید و یا از دارو های ضد آسم استفاده می نمایید احتمالا مصرف این دارو برای شما مناسب نباشد و علائم ریوی شما را تشدید نماید.عوارض مصرف قرص پروپرانولول اسهال، تهوع، سردی دست و پاها، اختلالات خواب، تغییر در میل جنسی و ریزش مو می‌تواند در صورت مصرف قرص پروپرانولول پدیدار گردد. عوارض مصرف این دارو را می‌توان موارد زیر دانست: افزایش وزن بتابلوکرها باعث وزن‌گیری افراد می‌شوند. بلاک کردن آدرنالین در بدن باعث شلی بدن شده و ممکن است سطح سوخت و ساز را پایین آورده و منجر به افزایش در بدن شود. افسردگی و خستگی ما به مقداری آدرنالین برای تحرک و بشاش بودن نیاز داریم. در صورتیکه این دارو آدرنالین را در بدن بلاک می‌کند که این موضوع علاوه بر بروز افسردگی باعث از دست دادن کالری و خستگی هم می‌شود. تاری دید و احساس سرگیجه زمانی که ضربان قلب کاهش یابد احتمال سرگیجه یا غش در فرد افزایش می‌یابد. تاری دید هم از دیگر عوارض مصرف این دارو است.

هشدار در مورد مصرف قرص پروپرانولول

اگرچه مصرف قرص پروپرانولول باعث تسکین وضعیت اضطراب و استرس ما می‌شود اما مصرف دایمی آن اعتیادآور است و بعد از آن بدون خوردن قرص کاری را نمی‌توانیم انجام دهیم. همچنین، بتابلاکرها مانند پروپرانول تنها می‌تواند آدرنالین را بلاک کند اما تولید آن را متوقف نمی‌کند. این سوال اینجا مطرح می‌شود پس چه اتفاقی برای تولید آدرنالین می‌افتد؟ بنابراین مصرف دایم این قرص‌ها باعث تغییر عملکرد طبیعی می‌شود که با قطع آن‌ها بدون جایگزین درمانی دیگر مشکلاتی در بدن بوجود می‌آید. توجه داشته باشید که اگر به پروپرانولول حساسیت دارید نباید آن را مصرف کنید. اگر مبتلا به آسم، تپش قلب بسیار کند و یا شرایط قلبی حاد هستید بهتر است از این دارو استفاده نکنید.مصرف داروهای دیگر می‌تواند با عملکرد پروپرانولول در بدن اختلال داشته باشد. هر کسی که در حال مصرف این دارو برای درمان مشکلات نبض است باید قبل از مصرف پروپرانولول با پزشک خود مشورت کند. افرادی که از سایر داروهای فشار خون مانند کلونیدین استفاده می‌کنند باید با دوز پایین و دیر آزاد شونده از این دارو استفاده کنند. در طول چند روز پزشک ممکن است توصیه کند تا دوز داروهای دیگر را به آرامی کاهش داد در عین حال دوز پروپرانولول را برای جلوگیری از عوارض جانبی افزایش می‌دهد. از آنجایی که پروپرانولول یک بتا بلوکر است، نباید با بتا بلوکرهای دیگر مصرف شود. اثر ترکیبی این داروها، ضربان قلب را به نحو خطرناکی پایین می‌آورد. این در مورد مهارکننده‌های ACF، مسدود کننده‌های کانال کلسیم و آلفا بلوکرها که همگی عملکردی مشابه دارند نیز صادق است. مصرف داروهای مختلف برای همان منظور می‌تواند باعث کاهش ضربان به نحوی خطرناک یا حتی نارسایی قلبی شود. افرادی که پروپرانولول مصرف می‌کنند باید از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن اجتناب کنند. این داروها ممکن است اثرات پروپرانولول را کاهش دهد. اگر فردی نیازمند داروهای NSAID است باید با پزشک هماهنگ کند. پزشک وی می‌تواند به تصمیم گیری در مورد اینکه کدام دارو بهتر است و ضربان قلب را به منظور میزان داروی مورد نیاز کنترل می‌کند. پروپرانولول همچنین می‌تواند با سایر مواد مانند الکل واکنش داشته باشد. مصرف الکل هنگام مصرف پروپرانولول به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا الکل می‌تواند سطح پروپرانولول را در بدن افزایش دهد. این موجب عوارض جانبی بیشتر در بسیاری از افراد می‌شود.

بیشتر بخوانید : قرص پرگابالین ♥ قرص پاراستامول ♥ قرص پردنیزولون ♥ قرص پروپرانولول قرص پروژسترون

  • ولی خانی

قرص ادیوس

چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۲ ب.ظ

قرص ادیوس

قرص ادیوس ,قرص ادیوس گلد,قرص ادیوس خانم قریب زاده,قرص ادیوس نی نی سایت,قرص ادیوس قیمت,قرص ادیوس گلد نی نی سایت,قرص ادیوس گلد,قرص ادیوس گلد اصل,قرص ادیوس گلد چیست,قرص ادیوس گلد نظرات,قرص ادیوس گلد اصل,عوارض قرص ادیوس گلد

قرص ادیوس

توضیحاتی در مورد قرص ادیوس

می توان گفت که اثر و  تمرکز قرص ادیوس ، بیشتر بر از دست دادن چربی است. با این حال اثربخشی قرص های ادیوس که در قالب قرص های رژیم غذایی عرضه شده و به عنوان کمک کننده طبیعی لاغری شناخته می شود، کمی بعید به نظر می رسد.به عبارت دیگر لازم است فرد در کنار مصرف این قرص، یک برنامه کاهش وزن، از لحاظ رژیم غذایی و ورزش کم کالری سالم را دنبال کند. بنابراین، در قرص های ادیوس ، به دنبال معجزه نباشید، این روش همانند روش های دیگر کاهش وزن، به تنهایی پاسخگو نیست. طرز عملکرد کپسول لاغری آدیوس نیو گلد ADIOS NEW GOLD : * کاهش سریع اشتها از روز اول استفاده * کاهش سایز به همراه کاهش وزن سریع * چربی سوزی بی نظیر بدون احتیاج به ورزش * کاهش 10 الی 17 کیلو در هر دوره تضمینی کاملا بدون بازگشت * جمع کننده و سفت کننده پوست بعد از لاغری و جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست * افزایش فعالیت متابولیک مولکول های چربی * جلوگیری از تبدیل قند اضافی به چربی * حفظ چربی سوز قوی ای نیز می باشد. همانطور که در سایت های خارجی می توانید ببینید در تمام کشور های دنیا قرص لاغری آدیوس بصورت جعبه ای سبز رنگ ( اصلی ) عرضه می شود. تنها در ایران است که افرادی سودجو اقدام به فروش نمونه تقلبی این محصول با جعبه های نقره ای رنگ و یا بصورت یک قوطی تنها کرده اند.

عوارض قرص ادیوس

موضوع مهمی که فرد در رابطه با مصرف قرص ادیوس باید در نظر بگیرد، این است که این محصول اساسا دارای اثر دهی بسیار قوی نیست و تنها یک کمک کننده یا بعبارتی تسهیل کننده است. این بدان معنا است که در مصرف قرص ادیوس باید تمام نکات لازم در نظر گرفته شود. علاوه بر این ، مصرف این قرص می تواند سبب بروز علائمی مانند اسهال شود که همین موضوع می تواند بسیار خطرناک باشد. خطرات آن هم شامل کمبود آب بدن، ضعف و احساس تخلیه زیاد است. به همین منظور با در نظر گرفتن تمام شرایط و عوارض احتمالی، بهتر است گزینه های بهتری برای کاهش وزن در نظر گرفته شود.

روش مصرف قرص ادیوس

– نوشیدن آب زیاد همراه با مصرف قرص ادیوس – مصرف این قرص ، بهتر است همراه با محصولات لبنی مانند ماست کم چرب باشد. – مصرف موز، برای جبران کمبود چربی – همراه با مصرف این قرص، بهتر است فعالیت بدنی هم داشته باشید. همچنین می توانید وعده های غذایی کم حجم مصرف کنید. به خاطر داشته باشید استفاده از یک رژیم غذایی کم کالری و کم حجم و همچنین ورزش و فعالیت های بدنی، اثر دهی آن را بیشتر می کند.

قرص ادیوس و لاغری

آیا می دانید قرص ادیوس چیست؟ آیا واقعا در کاهش وزن موثر است؟ میزان موفقیت قرص های آدیوس، تنها ۶۵٪ است یعنی تنها ۶۵ نفر از ۱۰۰ مصرف کننده، اثرات جانبی آدیوس را تجربه نکرده اند. این بسیار بد است، شما باید به دنبال قرص های کاهش وزن، با میزان موفقیت بالاترباشید، زیرا عوارض این قرص آدیوس، از مزایای آن بیشتر است.اگر قصد لاغری و کاهش وزن دارید می توانید از قرص ادیوس استفاده کنید. این دارو می تواند چربی های اضافی بدنتان را ازبین ببرد. ولی هر دارویی عوارض جانبی مخصوص به خود را دارد

مصرف قرص ادیوس در سالمندان

– در بزرگسالان (۱۶ سال و بالاتر) و سالمندان، مصرف یک قرص ۳ بار در روز و معمولا همراه با غذا مصرف شود. – مصرف آن به عنوان بخشی از رژیم غذایی کنترل شده با کالری. – در هنگام مصرف قرص ادیوس به دوز توصیه شده، دقت کنید. در صورت فراموش کردن مصرف دوز بالای افزوده، توصیه نمی شود.

قرص ادیوس و منع موارد مصرف

حساسیت به هر یک از مواد تشکیل دهنده زنان باردار و یا شیرده افراد زیر ۱۶ ساله

عوارض و مضرات قرص ادیوس

در حالی که این موضوع می تواند درمورد برخی از قرص های کاهش وزن درست باشد، اما تولید کنندگان دیگر ممکن است از تکنیک های کم کیفیت، و مواد تشکیل دهنده ارزان تری برای قرص های کاهش وزن خود استفاده کنند. به همین دلیل توصیه می کنیم در هر موردی به دنبال خرید و استفاده از قرص های کاهش وزن، اثرات جانبی آن ها را نیز بررسی کنید؛ زیرا سلامت شما با ارزش تر از تحمل مشکلات پس از مصرف این نوع محصولات است. در مورد قرص های آدیوس نیز وضع به همین صورت است. به این ترتیب، با در نظر گرفتن تمام موارد، شما می توانید فهرست عوارض جانبی قرص های آدیوس را در اختیار داشته و مشکلات و هشدارها رادر نظر بگیرید. مصرف قرص های ادیوس ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشد که برخی از آن ها عبارتند از: تحریک معده راش آلرژی بی خوابی درد پشت تحریک پذیری سردرد

قرص ادیوس و ریزش مو

بسیاری از افرادی که قرص آدیوس را مصرف کرده اند در مورد بسیاری از عوارض جانبی مانند؛ گرفتگی معده، ضعف، ریزش مو، شکایت داشته اند. بسیاری ازاین علائم مانند گرفتگی معده، حالت تهوع و غیره می توانند نشانه های اسهال باشند، اما ریزش مو به نظر غیرمعمول است. ریزش مو می تواند باعث بروزهیپرتیروئیدی شود. هیپرتیروئیدیسم همچنین به عنوان تیروئید شدید شناخته شده است که درنتیجه بالا رفتن بیش ازحد هورمون تیروئید است. عنصر اصلی آدیوس، Max Fucus است که حاوی ید بوده و تیروئید را برای تولید بیشتر هورمون تیروئید تحریک می کند. این تحریک تنها زمانی خوب است که شما دچار کم کاری تیروئید باشید.

تاثیر قرص ادیوس در بدن

قرص لاغری آدیوس از لحاظ کاهش اشتها در جایگاه نخست جدول قرصهای لاغری قرار دارد چرا که برخی از افرادی که این قرص را مصرف نموده اند مدعی هستند که اشتهایشان در حد صفر کاهش پیدا کرده است. عده زیادی از افراد میگویند در روزهای ابتدایی مصرف قرص لاغری ادیوس از تاثیرات آن شگفت زده شدیم و یا حتی در هفته اول 4 الی 5 کیلو وزن کم کردیم. قرص لاغری ادیوس بهترین و قویترین قرص لاغری و چربی سوزیست که تا این لحظه در کشور یافت شده است البته با توجه به نمونه اصلی با کیفیت ترین و بدون عوارض ترین نیز میباشد. قرص لاغری ادیوس علاوه بر چربی سوزی از طریق کاهش اشتها باعث کاهش سایز شما به شکلی شگفت آور میشود. فرمول قرص لاغری ادیوس قدرتمند و گیاهیست و از روزهای ابتدای آقایان و خانمها به این پی خواهند برد که این قرص لاغری با دیگر محصولات مشابه تفاوتهای بزرگی دارد. کپسول لاغری ادیوس طلایی ADIOS فعالیت متابولیک مولکول های چربی را افزایش داده و باعث می شود تا مولکول های چربی سریع تر به انرژی تبدیل شوند. این محصول اشتهای شما را قطع کرده و بدنتان را وادار می کند تا از چربی های خود برای مصرف روزانه استفاده کند. در کل تاثیرات قرص لاغری آدیوس گلد به شکل زیر میباشد: * کاهش سریع اشتها از روز اول استفاده * کاهش سایز به همراه کاهش وزن سریع * چربی سوزی بی نظیر بدون احتیاج به ورزش * کاهش 10 الی 17 کیلو در هر دوره تضمینی کاملا بدون بازگشت * جمع کننده و سفت کننده پوست بعد از لاغری و جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست * افزایش فعالیت متابولیک مولکول های چربی * جلوگیری از تبدیل قند اضافی به چربی * حفظ زیبایی و شادابی صورت * تاثیر فوق العاده بر روی چربی های انباشته شده و حتی قدیمی در قسمت شکم پهلو ران و بازو

طرز مصرف قرص ادیوس

پس از خرید قرص لاغری ادیوس اصولا شرکتهای معتبر بروشور طرز مصرف این قرص فوق العاده را برای شما به همراه سفارشتان خواهند فرستاد ولی در کل برای اولین مصرف و در روزهای ابتدایی باید روزانه 1 عدد از قرص لاغری ادیوس را همراه با 2 لیوان آب 1 ساعت پس از صبحانه میل نمایید. زمانی که صحبت از صبحانه میشود منظورمان ساعت 8 صبح میل نمونه صبحانه است نه به عادت بسیاری از افراد ساعت 11 که همان ناهار میشود. توجه: 1 ساعت قبل و بعد از مصرف قرصهای لاغری از خوردن غذاهای چرب و یا لبنیات/” target=”_blank” rel=”noopener”>لبنیات/” target=”_blank” rel=”noopener”>لبنیات بپرهیزید زیرا درصد جوابدهی قرص لاغری را کاهش میدهند. توجه: قرص لاغری ادیوس را با 2 لیوان آب نوشیده و حتما در طی روز حداقل 12 لیوان دیگر آب باید بنوشید تا هم نتیجه بهتری بگیرید و هم اصول مصرف قرص را رعایت کرده باشید. مصرف 12 الی 15 لیوان آب در روز را تا 1 ماه پس از پایان دوره مصرف قرص لاغری ادیوس نیز ادامه دهید.

عوارض جانبی قرص ادیوس

1. یبوست: دوستانی که دچار یبوست میشوند نیز دلیل آین موضوع را در عدم مصرف کافیه آب و خشک شدن روده ها بدانند که ناشی از همان بالا بردن متابولیسم بدن جهت افزایش چربی سوزی و در نتیجه کاهش وزن شخص میباشد. 3. سرگیجه: با افزایش متابولیسم بدن و تغییرات در روند کند متابولیستم به تند شدن این فرایند تغییراتی زنجیروار در بدن رخ میدهد که روزهای ابتدایی ممکن است با سرگیجه همراه باشد البته حتما توجه کنید جز موارد منع مصرف نباشیدزیرا مشاهده سرگیجه و عوارض دیگر میتواند نشان از این هم باشد که شما جز دسته منع مصرف قرص لاغری هستید پس کاملا دقت کنید و مطمئن قرص لاغری مصرف نمایید. عوارض جانبی قرص لاغری ادیوس در صورتی که موارد منع مصرف رعایت شود به صفر خواهد رسید ولی حتما قبل از سفارش شرایط خود را به مشاوران و فروشنگان معتبر گفته و از راهنمایی اصولی ایشان استفاده نمایید و در صورتی که احساس میکنید شاید جز موارد منع مصرف باشید هر نوع قرص لاغری را مصرف نکنید.

قیمت قرص ادیوس

قرص لاغری ادیوس اصل با قیمتهای مختلف به فروش میرسد گفتیم اصل چون نمونه های تقلبی مشخصا قیمت به مراتب پایینتری خواهند داشت ولی نمونه اصلی آن با توجه به ورود از کشور خارجی و هزینه های ناشی از این روند مبلغی بین 350 تا 450 البته در حال حاضر میباشد.

خواص قرص ادیوس

این دارو فواید زیادی دارد که برخی از آن ها در ادامه اشاره شده است. ۱) مواد تشکیل دهنده این دارو ۱۰۰ درصد گیاهی بوده و به همین علت عوارض جانبی کمتری دارد. ۲) به عنوان یکی از ارزان ترین داروهای کاهش وزن در بازار جهانی شناخته می شود. ۳) مواد تشکیل دهنده دارو(عصاره خشک Fucus) با افزایش متابولیسم و کمک به چربی سوزی به لاغری شما کمک می کنند. ۴) این دارو اشتهای شما را مانند افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی کم می کند.

تداخلات دارویی با قرص ادیوس

قرص لاغری آدیوس نیز مانند داروهای دیگر با برخی داروهای شیمیایی و گیاهی تداخل دارد. این تداخل ها می تواند عوارض جانبی را افزایش دهد و یا باعث عدم کارکرد مناسب دارو شود. برای جلوگیری از تداخل دارویی حتما مصرف هر گونه داروی شیمیایی و مکمل و داروی گیاهی را به پزشک خود اطلاع دهید. این دارو با داروهای نام برده در زیر تداخل دارد: • روغن کرچک

بیشتر بخوانید : قرص آسنترا ♥ قرص آهن ♥ قرص امگا 3 ♥ قرص آرامبخش قرص آتورواستاتین

  • ولی خانی

نشستن در سرکه

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۷ ب.ظ

نشستن در سرکه

نشستن در سرکه ,نشستن در سرکه برای دختر دار شدن,نشستن در آب و سرکه برای دختر دار شدن,نشستن در سرکه سفید,نشستن در سرکه برای درمان عفونت

نشستن در سرکه , نشستن در سرکه برای دختر دار شدن , نشستن در آب و سرکه برای دختر دار شدن , نشستن در سرکه سفید

توضیحاتی در مورد نشستن در سرکه

دقت داشته باشید که نشستن در آب سرکه مشکلی ندارد به شرط آنکه عفونت شما از نوع باکتریال باشد، اگر عفونت شما قارچی باشد، عفونت بدتر می شود. در کل نشستن در سرکه و جوش شیرین ممنوعیتی ندارد به شرط آنگه دقیق مشخص شود عفونت از چه نوعی است. در ضمن قرص های خوراکی برای درمان عفونت با تجویز پزشک می توانید مصرف کنید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد نشستن در سرکه صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.البته نشستن در سرکه سیب هم تاکید شده است

عفونت واژن یا عفونت قارچی

احتمالا عفونت واژن یا عفونت قارچی واژن موضوع بسیار شایعی است که این روزها در بسیاری از خانم ها دیده می ‌شود. عفونت قارچی به طور کلی توسط کاندیدا آلبیکانس بوجود می آید. این نوع عفونت در زنان شایع است اما ممکن است بر مردان هم تاثیر بگذارد. قارچ در دستگاه گوارش، دستگاه تناسلی و گلو دیده می‌شود و در شرایط عادی، مضر نیست، اما رشد کنترل نشده‌ی آن منجر به بروز چندین مشکل بهداشتی می‌شود. دو نوع میکروب به‌طور طبیعی در واژن زنان همواره وجود دارد. یک دسته از این میکروب‌های دفاعی (غیر بیماری زا) از دستگاه تناسلی در برابر عفونت‌های بیماری‌زا هستند و دسته دیگر میکروب‌هایی‌ که در حالت عادی در بدن زندگی می‌کنند و در صورتی که میکروب‌های دفاعی کار خود را درست انجام دهند، موجب بیماری نمی‌شوند. اما همین میکروب‌ها در صورت ضعیف یا کم شدن میکروب‌های دفاعی، ایجاد بیماری می‌کنند. مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک توسط خانم‌هایی که مبتلا به یک بیماری عفونی ساده مثل سرماخوردگی هستند باعث می‌شود میکروب‌های غیر بیماری‌زای بدن‌شان از بین ‌برود و زمینه ابتلا به عفونت واژن (واژینیت) فراهم شود. دسته‌ای از میکروب‌های بیماری‌زا هم در بدن همسر بیماران وجود دارند و با وجود اینکه در بدن مرد، تولید بیماری یا علامت خاصی نمی‌کنند، ولی پس از انتقال به بدن زن بیماری‌زا می‌شوند، به همین دلیل در بعضی از انواع عفونت‌ها، برای زوجین به طور همزمان دارو داده می‌شوند.

علل عفونت ادراری

آیا می دانید که علت بروز عفونت ادراری چیست؟ عامل اصلی هر دو نوع عفونت مذکور اشرشیا کولی (اشرشیا کولی، نوعی باکتری گرم منفی از خانواده انتروباکتریاسه ‌است که بطور شایع در روده جانوران خونگرم وجود دارد) است که به‌طور معمول از طریق مجرای خروجی مثانه وارد آن می‌شود. (اعتقاد بر این است که این باکتری معمولاً از روده به مجرای خروجی مثانه منتقل می‌شود، و خطر این مسئله در زنان به علت آناتومی آن‌ها بیشتر است.) با این حال ندرتاً باکتری‌های دیگر، ویروس‌ها یا قارچ نیز ممکن است موجب آن شوند. عفونت‌های دستگاه ادراری معمولاً در زنان نسبت به مردان بیشتر رخ می‌دهد، به طوری که نیمی از زنان در طول زندگی خود حداقل به یک عفونت مبتلا می‌شوند. زیرا در زنان مجرای خروجی مثانه بسیار کوتاه‌تر بوده و به مقعد نزدیک‌تر است. عوامل دیگری که باعث عفونت ادراری می‌گردند شامل موارد زیر است: رابطه جنسی: در زنان جوان فعال از نظر جنسی، فعالیت جنسی علت ۷۵-۹۰٪ عفونت‌های مثانه است و خطر عفونت با تعداد دفعات آمیزش جنسی رابطه دارد. مصرف انواع خاص وسایل پیشگیری از بارداری: استفاده از اسپرم‌کش و دیافراگم برای پیشگیری از بارداری، جدای از تعداد دفعات آمیزش جنسی خطر ابتلا به UTI را افزایش می‌دهد. بعد از دوران یائسگی: بعد از دوران یائسگی، عفونت ادراری بدلیل کمبود استروژن ممکن است شدیدتر شود. سوند ادراری: سوند ادراری خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری را افزایش می‌دهد. سابقه خانوادگی دیابت: دیابت و سایر بیماری‌ها می‌توانند باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن شده و در نتیجه باعث خطر عفونت‌های ادراری می‌شود. ختنه نشده بودن: در میان کودکان، شیوع عفونت‌های دستگاه ادراری در پسران ختنه نشده با سن کمتر از سه ماه بیشترین میزان بوده و سپس دختران کمتر از یک سال در رده دوم قرار دارند. داشتن پروستات بزرگ و سنگ کلیه: سنگ کلیه و یا پروستات بزرگ شده باعث حبس ادرار در مثانه و در نتیجه ابتلا به عفونت ادراری می‌شود.

علائم عفونت قارچی

علائم عفونت قارچی عبارتند از واژینیت (عفونت مهبل)، بیش‌فعالی، خارش مقعد، وحشت‌زدگی (یا حمله‌ی هراس)، التهاب و خارش در اطراف ناحیه‌ی آسیب‌دیده و غیره. ممکن است در نوزادان برفک (عفونت قارچی دهان) مشاهده شود. این عفونت همچنین می‌تواند در زیر لایه‌های پوست، زیر ناخن، ناحیه‌ی پایین شکم، سینه‌ها و اطراف دندان‌های مصنوعی ایجاد شود. استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها، استروئیدها، قرص‌های ضد بارداری، اختلالاتی نظیر دیابت و استرس و حاملگی می‌توانند شما را در معرض خطر ابتلا به عفونت مخمر قرار دهند. برخی از عفونت‌های کشنده نیاز به داروهای مناسب دارند، اما اگر عفونت شدید نباشد و در مرحله‌ی اولیه‌اش باشد می‌توانید ان را با داروهای خانگی ساده درمان کنید.

نکاتی درباره درمان عفونت واژن

بایدها – منطقه‌ی واژن را خشک نگه دارید و آن را پس از استفاده از توالت به طور کامل تمیز کنید. – یوگا و مراقبه کنید. – پروبیوتیک‌ها را مصرف کنید. – مصرف قند و کافئین را کاهش دهید. – اگر عفونت‌تان شدید بود به پزشک مراجعه کنید. – لباس‌های گشاد، ترجیحا پنبه‌ای بپوشید، به طوری که اکسیژن به این قسمت از بدن برسد و گردش هوا حفظ شود. نبایدها – از مصرف صابون‌های قوی پرهیز کنید. – از رابطه‌ی جنسی قبل از این‌که عفونت ناپدید شود، پرهیز کنید. – از مصرف قرص‌های جلوگیری پرهیز کنید، زیرا ممکن است آسیب‌پذیری نسبت به عفونت قارچی را افزایش بدهند. – از طولانی حمام کردن پرهیز کنید چرا که محیط مرطوب به رشد قارچ کمک می‌کند. – از گرفتن دوش واژینال به طور مداوم پرهیز کنید.

اقداماتی برای عفونت دستگاه ادراری

تعدادی از اقداماتی که تأثیر آن‌ها بر دفعات بروز عفونت دستگاه ادراری به اثبات نرسیده عبارتند از استفاده از قرص‌ های ضدبارداری یا کاندوم ادرار کردن بلافاصله پس از مقاربت نوع لباس زیر مورد استفاده، شیوه‌های بهداشت شخصی پس از ادرار کردن و یا مدفوع کردن، و یا این که آیا فرد به‌طور معمول حمام می‌کند یا دوش می‌گیرد. به همین ترتیب با فقدان شواهد مربوط به اثر نگهداشتن ادرار، استفاده از نوار بهداشتی، و شستشوی واژن مواجه هستیم. در افراد مبتلا به عفونت‌های مکرر، می‌توان از دوز پایین آنتی بیوتیک‌ها به‌عنوان اقدام پیشگیرانه استفاده کرد. در موارد غیرپیچیده، عفونت‌های دستگاه ادراری را می‌توان به‌راحتی با مصرف آنتی بیوتیک در یک دوره کوتاه درمان کرد، اگرچه مقاومت در برابر بسیاری از آنتی بیوتیک‌های مورد استفاده برای درمان این بیماری در حال افزایش است. در موارد پیچیده، ممکن است لازم باشد دوره‌های درمان طولانی‌تر شوند و یا نیاز به تزریق آنتی بیوتیک وریدی باشد. در صورتی که علائم در طی دو یا سه روز بهبود پیدا نکرد، لازم است آزمایش‌های تشخیصی بیشتری انجام گردد. در زنان، عفونت‌های دستگاه ادراری شایع‌ترین شکل عفونت‌های باکتریایی است و هر سال ۱۰٪ به میزان عفونت‌های دستگاه ادراری افزوده می‌شود.

حمام نمک

حمام نمک التهاب را تسکین می‌دهد و ناراحتی ناشی از عفونت قارچی را کم می‌کند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که نمک / نمک اپسوم را به آب داخل وان اضافه کنید و چند دقیقه در این ترکیب دراز بکشید. این کار نیز باعث کاهش تورم و خارش می‌شود، البته اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد.

نشستن در سرکه و آب

نشستن در آب سرکه مشکلی ندارد به شرط آنکه عفونت شما از نوع باکتریال باشد، اگر عفونت شما قارچی باشد، عفونت بدتر می شود. در کل نشستن در سرکه و جوش شیرین ممنوعیتی ندارد به شرط آنگه دقیق مشخص شود عفونت از چه نوعی است. در ضمن قرص های خوراکی برای درمان عفونت با تجویز پزشک می توانید مصرف کنید.

نکاتی درباره درمان عفونت ادراری

افراد می‌توانند با رعایت نکات زیر، برای درمان عفونت ادراری کمتر به دارو احتیاج پیدا کنند سعی کنید مصرف مایعات را زیاد کنید تا زودبه‌زود به دستشویی بروید تا عفونت های موجود در دستگاه ادراری‌تان خارج شود. حمام بروید و از دوش آب داغ استفاده کنید. اگر چه این روش از نظر پزشکان و محققان علوم پزشکی ثابت نشده است، اما بسیاری از افراد مبتلا به عفونت دستگاه ادراری بعد از حمام آب داغ احساس کاهش خارش و سوزش و درد را اعلام می‌کنند. مصرف مرکبات و غذاهای حاوی ویتامین ث را در برنامه غذایی خود قرار دهید. این نوع مواد به دلیل داشتن خاصیت اسیدی، بسیاری از عفونت‌های دستگاه ادراری را از بین می‌برند. افراد مبتلا به عفونت اداری می‌توانند با نوشیدن آب قره قات و یا زغال اخته بسیاری از باکتری‌های عفونت ادراری را از بین ببرند.

هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید قارچ را می‌کشد و از این رو عفونت را کاهش می دهد. هیدروژن پراکسید ۳٪ برای این منظور استفاده می‌شود چرا که غلظت بالاتر آن ممکن است مضر باشد. مقدار کمی از هیدروژن پراکسید ۳٪ را بردارید و آن را با یک لیوان آب مخلوط کنید. یک بار در روز با این مخلوط، ناحیه‌ی واژن را بشویید. – برای درمان عفونت‌های دهان، ۲/۱ قاشق سوپخوری جوش شیرین را به محلول فوق اضافه کنید تا رقیق شود. این محلول را در دهان‌تان بچرخانید و سپس آن را خالی کنید.

نشستن در سرکه و بتادین

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که سرکه و بتادین تحریک‌کننده‌ و آسیب‌رسان پوست هستند، گفت: نشستن در آب سرکه مشکلی ندارد به شرط آنکه عفونت از نوع باکتری باشدالبته به طور کلی سرکه عفونت قارچی واژن را از بین نمی‌برند و هیچ تمیز‌کننده‌ و ضدعفونی‌کننده‌ای بهتر از آب سالم یا آب جوشیده‌ی سرد شده به همراه مقداری نمک نیست. استفاده از سرکه برای عفونت واژن این پزشک با نادرست دانستن استفاده از سرکه یا بتادین برای شست‌وشو و ضدعفونی و حتی برطرف کردن عفونت‌ها گفت : این مواد، تحریک‌کننده و آسیب‌رسان به پوست هستند. هم‌چنین سرکه (اسید سیتریک)اسیدی است و شانس ابتلا به عفونت‌های قارچی را افزایش می‌دهد. به گزارش ممتاز نیوز این پزشک زنان با رد کردن این باور که عفونت‌های قارچی واژینال در زنان در دوران بارداری شایع‌تر است، اظهار کرد:‌ هرچند در دوران بارداری PH واژن کاهش و متعاقب آن شانس ابتلا به عفونت‌های قارچی افزایش می‌یابد ولی خطر ابتلا به عفونت‌های دیگر برجا است. وی افزود: هر ترشح واژینالی نشانه عفونت نیست و هر منفذی از بدن ترشحات مخاطی دارد که واژن نیز این گونه است و تنها ترشحات بدبو، به همراه خارش و سوزش از نشانه‌ها و علائم عفونت هستند. میزان و شدت ترشحات نیز در زمان‌ و افراد مختلف متفاوت است. این جراح و متخصص زنان و زایمان با اشاره به انتقال اغلب عفونت‌ها از طریق مقاربت تصریح کرد: انتقال عفونت‌های قارچی آسانتر است و می‌توان با رعایت بهداشت مقاربت از ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها جلوگیری کرد.

مصرف کالاندولا

کالاندولا یکی از بهترین داروها برای درمان عفونت خارجی است. این گیاه را می‌توانید هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی استفاده کنید. برای استفاده از آن به صورت خارجی، کمی از برگ‌های آن را له کنید و خمیر نرمی را آماده کنید. این خمیر را روی پوست آلوده استعمال کنید و آن را با یک پارچه بپوشانید. – برای تهیه‌ی دمنوش، برگ‌های تازه‌ی کالاندولا را در آب داغ بریزید. اجازه بدهید خنک شود، سپس‌ آن را صاف کنید و نوشیدنی حاصل را دو بار در روز بنوشید. – این گیاه همچنین به صورت تنتور یا قرص در دسترس است، اما بدون مشاوره با پزشک، آن را مصرف نکنید. نکته – زنان باردار باید از مصرف داخلی این گیاه جلوگیری کنند.

نشستن در سرکه سیب

سرکه سیب را می‌توان هم به صورت خوراکی و هم به صورت خارجی برای درمان عفونت قارچی استفاده کرد. این ماده دارای تعداد زیادی آنزیم است که قارچ‌ها را در بدن ما می‌کشند. سرکه سیب همچنین سطح pH را متعادل می‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. ۲ قاشق غذاخوری سرکه را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و این محلول دو بار یا سه بار در روز و ترجیحا با معده‌ی خالی مصرف کنید.– ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با حدود دو لیتر آب گرم مخلوط کنید. هر روز با این محلول دوش واژینال بگیرید.

دمنوش ریحان

یکی دیگر از درمان‌های شگفت‌انگیز خانگی برای مبارزه با عفونت قارچی، دمنوش ریحان است. ۲ تا ۳ لیوان آب را بجوشانید. یک و ۴/۱ قاشق چایخوری برگ ریحان خرد شده را به آن اضافه کنید (همچنین می‌توانید خمیر تهیه شده توسط ترکیبی از چند برگ ریحان تازه را به آب اضافه کنید) و مدتی آن را پوشش دهید. این دمنوش را پس از آن‌که صاف کردید دو بار در روز بنوشید. همچنین اگر دچار عفونت دهان یا برفک هستید، می‌توانید از آن برای غرغره کردن استفاده کنید.

نشستن در سرکه برای (PH) واژن

دکتر علم عضو انجمن جراحان زنان و زایمان آمریکا در توصیه به خانم‌هایی که دچار هیچ گونه عفونت نمی‌باشند افزود: «درخانم‌هایی که دچار هیچ گونه عرضه عفونی نمی‌باشند توصیه می‌شود در هفته، یکبار برای شستشو از آب و سرکه استفاده نمایند. به ازای هر ۳ لیوان آب ۱ قاشق سوپ خوری سرکه سفید را به آن اضافه نمایند تا بتوانند (PH) واژن را در وضعیت طبیعی و ثابت نگه دارند.» سلامت نیوز: جلوگیری از عفونت قارچی در زنان با استفاده از سرکه سفید

بیشتر بخوانید : سرکه بالزامیک ♥ سرکه سیب ♥ موارد استفاده سرکه بالزامیکسرکه سیب برای مو طرز تهیه سرکه

  • ولی خانی

نشستن در آب نمک

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۲۵ ب.ظ

خواص و مضرات نشستن در آب نمک و سرکه در بارداری چیست

خواص و مضرات نشستن در آب نمک و سرکه در بارداری چیست در سایت جسارت

نشستن در آب نمک ,نشستن در اب نمک برای واژن,نشستن در آب نمک و سرکه,نشستن در اب نمک برای عفونت واژن,نشستن در اب نمک برای بواسیر,نشستن در اب نمک و جوش شیرین

نشستن در آب نمک , نشستن در اب نمک برای واژن , نشستن در آب نمک و سرکه , نشستن در اب نمک برای عفونت واژن

توضیحاتی در مورد نشستن در آب نمک

میکروب‌های دفاعی (غیر بیماری‌زا) از دستگاه تناسلی در برابر عفونت‌های بیماری‌زا دفاع می‌کنند و میکروب‌های بیماری‌زا‌ که در حالت عادی در بدن زندگی می‌کنند، در صورتی که میکروب‌های دفاعی کار خود را درست انجام دهند، موجب بیماری نمی‌شوند. اما همین میکروب‌ها در صورت ضعیف یا کم شدن میکروب‌های دفاعی، ایجاد بیماری می‌کنند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد نشستن در آب نمک صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

نشستن در آب نمک برای عفونت

۱- کمپرس سرد خارش واژن بخصوص در طول شب میتواند بسیار مشکل باشدو خواب شما را خراب و خستگی و بی حالی بوجود اورد برای متوقف کردن خارش اعمال یخ بطور مستقیم یا کمپری اب سرد در مهبل . این کار می تواند برای شما سخت باشد ولی خواب و استراحت کافی برای شما به ارمغان میاورد. ۲- آب و نمک نمک کلا خاصیت ضد باکتریایی داره و میتواند باکتریها و قارچها را ازبین ببرد .شستن واژن با اب نمک غلیظ در هر زمان فورا تسکین و از تکثیر بیشتر باکتریها جلوگیری بعمل میاورد . همچنین شما میتوانید وان را با اب گرم پرکرده و نصف فنجان نمک بدان اضافه کنید و چمباتمبه بشینید در حین نشستن سعی کنید اب نمک بداخل واژن رفته و باکتریها بطور موثر کشته شوند. ۳- سیر سیر نیز دارای خواص ضد باکتریایی قوی میباشد.میتواند درد را فورا کاهش دهد و فوت و فن خاصی دارد . جویدن ۲الی ۳ حبه در دهان و سپس قراردادن ان در واژن . شاید بوش ناراحت کننده باشه ولی یک سوپرایزره تسکین دهنده است ! ۴- ماست استفاده از پرو بیوتیکها به منظور از بین بردن باکتریها کار جدیدی نیست . ماست خالص و خوب درای کشتهایی است که میتواند با افزودن باکتریهای خوب باکتریهای بد رو از بین ببرد . برای درمان خارش نوشیدن ۱ فنجان کشک خالص شیرین نشده هر روز مفید است . ماستهای بز یا گوسفند بهترین درمان میباشد. راه دیگر استفاده از ماست قرار دادن ان بطور مستقیم در واژن است . برای این منظور میتوانید ماست اغشته با تامپون یا پنبه بمدت چند ساعت استفاده کنید . ماست منجمد نیز تسکین فوری رو به همراه دارد. ۵- برگ ریحان برگ ریحان خاصیت ضد میکروبی- ضد قارچی و ضد باکتری دارد . برگ ریحان را در ۲ فنجان ابجوش گذاشته دم کشیده .بمدت ۲۰ دقیقه تا قوام امده . نوشیدن این اب ۲ بار در روز برای خارش واژن مفید است . ۶- برگ رزماری برگهای رزماری را بمدت ۱۵ دقیق در اب خیسانده با اب گرم و شستن ناحیه واژن با این داروی گیاهی ۷-عسل مقداری عسل ار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ناحیه واژن خود بمالید تا علایم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید. ۸-روغن درخت چای چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید و سپس تامپون را به این مواد آغشته کنید و وارد ناحیه واژن کنید. اگر این کار را چند روز و روزی سه مرتبه انجام دهید، عفونت قارچی از بین خواهد رفت. ۹- زغال اخته و قره قروت – خوردن زغال اخته و یا آب قره قروت برای از بین بردن عفونت قارچی مناسب می‌باشد. ۱۰- کاهش مصرف شیرینی جات مصرف موادغذایی شیرین و قند و شکر را کاهش دهید. مصرف قند و شیرینی ها، رشد قارچ ها را سریع تر و بیشتر می‌کند. ۱۲- جوش شیرین جوش شیرین هم در درمان قارچ واژن مفید بوده و از خارش و سوزش واژن جلوگیری میکند. کافی است دو قاشق جوش شیرین را در چند لیتر آب حل کرده و به مدت ۲۰ دقیقه در محلول مورد نظر بنشینید و سپس با آب شسته و با حوله تمیز خود را خشک کنید. شست‌وشو با محلول آّب و جوش شیرین محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید هر روز این کار را انجام دهید. ۱۳ –سرکه سیب سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ بسیار عالی میباشد.برای این کار ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب با اب گرم ترکیب و واژن خود را با این اب دو بار در روز بمدت ۲الی ۳ روز شستشو دهید . سرکه واژن را اسیدی و باکتریها بمدت طولانی نمی تونند در آن رشد کنند .

عفونت های میکروبی واژن

عفونت های میکروبی واژن چه علائمی دارند؟ گاهی بیمار اصلاً علائمی ندارد، گاهی این بیماری سبب افزایش ترشح واژن می شود که اکثراً آبکی است. یا گاهی رنگ زرد کمرنگ یا پررنگ تر دارد. گاهی بودار می شود که به اصطلاح Fishy Smell خوانده می شود که بیماران این بو را اکثراً پس از نزدیکی با همسر احساس می کنند، و گاهی بیمار احساس سوزش و خارش دارد. بهترین درمانها برای رفع عفونت زنانه

علایم عفونت قارچی واژن

علایم عفونت قارچی واژن شامل موارد زیر می‌باشد: ۱- ترشحات واژن: یکی از شایع ترین علایم عفونت قارچی، ترشحات سفیدرنگی است که از ناحیه واژن خارج می‌شود. هم چنین ممکن است به رنگ سبز یا زرد هم باشد. مقدار این ترشحات می‌تواند زیاد یا کم باشد. ۲- خارش و سوزش: ناحیه تناسلی این بانوان معمولا متورم می‌باشد و احساس خارش و سوزش در این ناحیه دارند. سوزش این ناحیه ممکن است شدید شود و شدت سوزش در هنگام رابطه جنسی با همسر و ادرار کردن بسیار بدتر می‌شود. ۳- بوی واژن: موقع عفونت قارچی، بوی نامطبوعی ایجاد می‌شود. البته بوی نامطبوع واژن و یا ترشحات واژن، در بیماری هایی نظیر واژینوباکتریال نیز دیده می‌شود. آزمایش ترشحات توسط پزشک متخصص، در تشخیص قطعی و دقیق بیماری به پزشک کمک می‌کند. ***تذکر: ترشحات طبیعی واژن در زنان را نباید با عفونت قارچی اشتباه گرفت. ترشحات طبیعی شبیه ترشحات زنان قبل از قاعدگی می‌باشد. اگر در مورد طبیعی یا غیر طبیعی بودن این ترشحات شک دارید، با پزشک خود مشورت نمایید.

علائم عفونت دستگاه تناسلی زنان

به صورت ترشحات حجیم، زیاد، چرکی، بد بو، رنگی (کرم یا زرد رنگ به طور معمول)، احساس سوزش، خارش و درد به هنگام نزدیکی بروز می کند.متخصصان باور دارند که بعضی از عفونت ها از راه جنسی منتقل می شود که بسیار شایع است و در این مورد افراد باید بهداشت روابط جنسی را رعایت کنند.واژینیت باکتریال به دلیل نزدیکی های مکرر جنسی، استفاده از دوش های واژینال (برای شستشو داخل واژینال) به وجود می آید. چاقی نیز می تواند عامل مستعد کننده عفونت های دستگاه تناسلی باشد.عفونت باکتریال برای زنان باردارعوارض بسیاری دارد و باید جدی گرفته شود. دکتر رجایی متخصص زنان گفت :عفونت باکتریال برای زنان باردار می تواند عوارضی مانند خطر پارگی زودرس پرده جنین، زایمان زودرس، عفونت های پس از زایمان و افزایش احتمال سزارین و یا حتی بیماری های التهابی لگن را به همراه داشته باشد.وی با بیان اینکه دارودرمانی، راهکار قطعی درمان عفونت های دستگاه تناسلی است، ادامه داد:به دلیل اینکه تغییر در PH واژن طی یک مدت طولانی اتفاق می افتد، طول دوره درمان نیز باید طولانی مدت باشد زیرا در صورت کوتاه مدت بودن دوره، احتمال عود بیماری بیشتر است.

عوامل تشدید کننده خارش در ناحیه تناسلی

عوامل تشدید کننده خارش در ناحیه تناسلی: ۱-شستشوی بیش از اندازه با لیف و صابون : برخی از بیماران بوجود آمدن خارش و یا سوزش و یا هر علامت دیگر در ناحیه تناسلی را به عدم رعایت بهداشت ربط داده و با شستشوی زیاد با صابون و لیف سعی در بر طرف کردن آن می کنند. این کار کاملا اشتباه بوده و منجر به تشدید خارش می شود. شستشو بعد از هر بار ادرار و مدفوع با آب خالی و سپس خشک کردن به آرامی با دستمال کاغذی برای بهداشت ناحیه تناسلی کافیست. ۲-پوشیدن لباس تنگ: پوشیدن لباسهای تنگ، چسبناک بویژه از جنس پلاستیک منجر به تشدید رطوبت شده و ناحیه را برای رشد قارچ مستعد می کند بنابراین توصیه می شود از پوشیدن لباسهای تنگ پرهیز شود. ۳-خشک کردن با سشوار: برخی از بیماران با تصور اینکه رطوبت منجر به رشد قارچ در ناحیه تناسلی می شود، با سشوار اقدام به خشک کردن ناحیه تناسلی می کنند. این کار نیز غلط است. خشک کردن با دستمال کاغذی نرم و به آرامی کفایت میکند. ۴-استفاده از کرم های مختلف: استفاده از کرمهای ضد خارش و ضد قارچ که معمولا بیماران بدون نسخه از داروخانه تهیه می کنند، خود یکی از عوامل اصلی خارش هستند. توصیه می شود حتما برای درمان خارش ناحیه تناسلی به پزشک متخصص مراجعه و تمام کرمهای موضعی را که خود از قبل استفاده می کنید قطع کنید. حداکثر می توان از وازلین خالص( بدون عطر و مواد نگهدارنده )برای تسکین خارش در ناحیه تناسلی استفاده کرد. ۵-استفاده از کاندوم و ژلهای روان کننده یا لوبریکانت(درزنان): اگر دچار خارش مزمن و طولانی مدت ناحیه تناسلی هستید بهتر است از کاندوم استفاده نکنید. همچنین ژلهایی که به عنوان ژلهای روان کننده به فروش می رسند از عوامل مهم ایجاد حساسیت، آلرژی و خارش در ناحیه تناسلی هستند. استفاده از این ژلها حتی برای کسانی که مشکل خارش هم ندارند توصیه نمی شوند. ***تذکر: اگر دچار خارش مزمن و طولانی در ناحیه تناسلی می باشید(در زنان) استفاده از تامپون به جای نوار بهداشتی ارجح است.البته این کار حتما باید زیر نظر پزشک انجام شود. زیرا تامپون نیز عوارض خاص خود را دارد.

عفونت‌ های قارچی

منشأ عفونت‌های قارچی اندام تناسلی زنان، عمدتا نوعی قارچ به نام کاندیدا آلبیکنس است. این قارچ معمولا به طور طبیعی در محیط واژن وجود دارد و محیط اسیدی واژن مانع از رشد این قارچ‌ها می شود. حال اگر به دلیلی از اسیدی بودن محیط واژن کاسته شود، قارچ‌ها رشد بیشتر خواهند کرد و سبب عفونت قارچی در واژن می‌شوند. حاملگی، مصرف بعضی از آنتی بیوتیک‌ها، مصرف قرص‌های جلوگیری از حاملگی، بیماری قند، استفاده از کورتون، زمان سیکل ماهیانه، روابط جنسی از عواملی هستند که باعث تغییر محیط طبیعی واژن و افزایش رشد قارچ‌ها و در نتیجه باعث عفونت در واژن می‌شوند. علایم اصلی واژینیت قارچی، خارش و ترشحات واژینال می‌باشد. خارش معمولا شدید است و ممکن است باعث التهاب نواحی مربوطه گردد. ترشحات به صورت سفید رنگ و غلیظ است که در عین حال دارای چسبندگی کمی بوده و سست می‌باشد. این ترشحات معمولا فاقد بو و یا دارای بوی کپک بوده، ولی به هیچ‌وجه متعفن نیست، مگر آنکه سایر عوامل عفونت‌زا همراه قارچ باعث بروز واژینیت شده باشند. نکته: لازم به ذکر است که دستگاه تناسلی خانم‌ها در حالت طبیعی نیز ترشحاتی دارد که باعث مرطوب ماندن این ناحیه می‌شود و به‌طور دوره‌ای کم و زیاد می‌شود. البته ترشحات طبیعی، هیچ رنگ و بویی ندارد و اگرچه غلیظ است، ولی بدبو نیست و سبب خارش و سوزش هم نمی‌شود.

کمپرس سرد

کمپرس سرد: خارش واژن بخصوص در طول شب میتواند بسیار مشکل باشد و خواب شما را خراب و خستگی و بی حالی بوجود اورد برای متوقف کردن خارش اعمال یخ بطور مستقیم یا کمپرس اب سرد در مهبل . این کار می تواند برای شما سخت باشد ولی خواب و استراحت کافی برای شما به ارمغان میاورد. اعمال یخ بطور مستقیم یا کمپرس اب سرد در مهبل برای برای متوقف کردن خارش واژن مفید است

عفونت‌ های باکتریایی

عفونت‌های باکتریایی دستگاه تناسلی بیشتر توسط باکتری به نام گاردنلا واژینالیس ایجاد می‌شود. این میکروب به‌طور طبیعی در محیط دستگاه تناسلی موجود است، ولی در شرایط خاص ممکن است رشد کرده و باعث بروز بیماری شود. یکی از راه‌های انتقال این بیماری، تماس جنسی است. در واژینیت میکروبی، ترشحات واژینال به رنگ سفید مایل به خاکستری و یا زرد رنگ بوده و بوی شبیه ماهی و ناخوشایندی دارد، ولی خارش و التهاب یا اصلا موجود نیست و یا بسیار خفیف‌تر از عفونت قارچی می‌باشد.

نشستن در آب نمک و خاصیت ضد باکتریایی

آب و نمک: نمک کلا خاصیت ضد باکتریایی داره و میتواند باکتریها و قارچها را ازبین ببرد .شستن واژن با اب نمک غلیظ در هر زمان فورا تسکین و از تکثیر بیشتر باکتریها جلوگیری بعمل میاورد . همچنین شما میتوانید وان را با اب گرم پرکرده و نصف فنجان نمک بدان اضافه کنید و چمباتمبه بشینید در حین نشستن سعی کنید اب نمک بداخل واژن رفته و باکتریها بطور موثر کشته شوند.

عفونت‌ های انگلی

عفونت‌های انگلی مجاری تناسلی در بیشتر اوقات به واسطه نوعی انگل تک‌سلولی ایجاد می‌شود. این انگل به طور طبیعی در مجاری تناسلی زندگی نمی‌کند و ابتلا به آن ممکن از طریق تماس جنسی و یا برخی لوازم (مانند حوله آلوده) و محیط‌های آلوده (مانند استخر) صورت پذیرد. در بسیاری از موارد ممکن است این عفونت فاقد علایم و یا توأم با علایم خفیفی باشد. از بارزترین خصوصیت آن وجود ترشح واژینال بیش از حد است. این ترشح دارای رنگ خاکستری یا سبز رنگ بوده و بوی آن زننده می‌باشد. روی آن حباب‌های هوا مشاهده می‌شود که باعث ایجاد ظاهری کف مانند می‌گردد.

جوش شیرین

جوش شیرین هم در درمان قارچ واژن مفید بوده و از خارش و سوزش واژن جلوگیری میکند. کافی است دو قاشق جوش شیرین را در چند لیتر آب حل کرده و به مدت ۲۰ دقیقه در محلول مورد نظر بنشینید و سپس با آب شسته و با حوله تمیز خود را خشک کنید. شست‌وشو با محلول آّب و جوش شیرین محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید هر روز این کار را انجام دهید.

عفونت های قارچی واژینال

تشخیص عفونت های قارچی واژینال ساده است. پزشک معمولا فرایند تشخیص را با گرفتن شرح حال و تاریخچه بیماری شروع می کند، مثلا اینکه بیماری در گذشته مبتلا به عفونت قارچی بوده یا نه، و البته سوال هایی در خصوص سابقه ابتلا به عفونت های منتقله از راه جنسی. مرحله بعد معاینه بالینی بیمار است. گاهی معاینه برای تشخیص قطعی کافی خواهد بود اما در سایر موارد نمونه گیری از بافت واژن و ارجاع به آزمایشگاه برای تشخیص قطعی نوع عفونت و بیماری الزامی است و با تشخیص قطعی نوع بیماری، درمان آغاز می شود.

نشستن در آب نمک

مطالب مرتبط :

عوارض و مضرات نشستن طولانی در بارداری چیست

خواص و مدت زمان نشستن در سرکه سیب در دوران بارداری

فواید و عوارض و مدت زمان نشستن در سرکه برای دختر دار شدن

  • ولی خانی

شریان فمورال

يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۵۶ ق.ظ

آناتومی و شاخه های شریان فمورال مشترک و سطحی

آناتومی و شاخه های شریان فمورال مشترک و سطحی در سایت جسارت

شریان فمورال ,شریان فمورال کجاست,شریان فمورال مشترک,شریان فمورال سطحی,نبض شریان فمورال,مسیر شریان فمورال,شاخه های شریان فمورال,آناتومی شریان فمورال

شریان فمورال , شریان فمورال کجاست , شریان فمورال مشترک , شریان فمورال سطحی

توضیحاتی در مورد شریان فمورال

سُرخرَگ یا شَریان به رگهایی که خون را از قلب به سایر اندام‌ها منتقل می‌کنند می‌گویند.سرخرگ ششی و سرخرگ آئورت دو سرخرگ اصلی متصل به قلب هستند. شریان از سه بخش اینتیما و مدیا و ادوانتیش تشکیل شده است. بخش اینتیما درونی‌ترین که از بافت سنگفرشی تک لایه است و زیر آن بافت همبند پشتیبان و تیغهٔ الاستیک آن را از مدیا جدا می‌کند. در مدیا عروق خونی و عضله صاف داریم. سرخرگ دیواره ضخیم‌تری نسبت به سیاهرگ دارد ولی قطرداخلی آن کمتر از سیاهرگ است. بافت سرخرگ شامل بافت‌های پوششی، ماهیچه‌ای و پیوندی است. همهٔ سرخرگ‌ها خون روشن (خون حاوی اکسیژن) را منتقل می‌کنند به جز سرخرگ‌های ششی که خون تیره (خون حاوی کربن دی اکسید) را منتقل می‌کنند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد شریان فمورال صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

شریان فمورال چیست

سرخرگ رانی یا شریان فمورال (Femoral artery) شریان بزرگی است که در هر طرف از ادامه شریان ایلیاک خارجی تشکیل میشود. سرخرگ رانی خون پا را تامین میکند. نبض شریانی در ناحیه فمورال اغلب قابل لمس است.

نحوه پونکسیون شریان فمورال

بیمار به وضعیت supine بر روی تخت می‌خوابد، سپس محل پونکسیون به وسیلهٔ بتادین ضد عفونی می‌شود. پس از تزریق 10ml لیدوکائین در محل پونکسیون جهت ایجاد بی‌حسی موضعی در اطراف شریان فمورال، سوزن پونکسیون وارد شریان شده، پس از اطمینان از اینکه سوزن در داخل شریان قرار دارد، ماندرن سوزن را خارج کرده و با مشاهده خروج خون از سوزن، بلافاصله سیم راهنما از داخل سوزن وارد شریان شده و در داخل شریان به اندازه مورد نیاز پیش برده می‌شود، سپس سوزن را خارج کرده و شیت شریانی(vascular sheath) با کمک دایلیتور (dilator) از روی سیم راهنما وارد شریان می‌شود. در این موقع، سیم راهنما و دایلیتور را خارج کرده و فقط شیت در محل پونکسیون قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که تمامی مراحل انجام آزمون بایستی به طریق استریل انجام شود. قرار گرفتن شیت در داخل شریان این کمک را می‌کند که برای هدایت کاتتر و نیز تعویض کاتترها در موقع لزوم، مشکلی برای وارد کردن مجدد کاتتر دیگر وجود نداشته باشد. این در حالی است که در گذشته قبل از ابداع شیت، از سیم راهنمای بلند استفاده می‌شد و جهت تعویض کاتتری که در داخل شریان است با یک کاتتر دیگر، ابتدا بایستی سیم راهنما از طریق کاتتر وارد شریان شود و سپس کاتتر خارج گردد و مجدداً کاتتر دیگری که قرار است وارد شریان بیمار شود از روی سیم راهنما وارد شریان می‌شود. این روش وقت گیر بوده و راحتی کار در هنگام استفاده از شیت را نیز دارا نمی‌باشد. پس از قرارگرفتن شیت درشریان بیمار، رادیولوژیست تحت هدایت فلوروسکوپی کاتتر را به سمت شریان مورد نظر هدایت می‌کند و با انجام مانورهای لازم بر روی کاتتر آن را وارد مدخل شریان مورد نظر می‌کند. در این هنگام پس از مطمئن شدن از محل قرارگیری کاتتر (به واسطه تست با ماده حاجب)، انژکتور را به سر کاتتر وصل کرده و حجم مورد تزریق و میزان تزریق در ثانیه برای دستگاه انژکتور مشخص می‌شود. همچنین تیوب اشعه xبر روی ناحیه مورد نظر که قرار است از آن آنژیوگرام تهیه شود، سانترشده و با توجه به نوع آزمون و آنچه قرار است مورد بررسی قرار گیرد.

شاخه های شریان فمورال

این شریان در بالای ران به دو بخش تقسیم میشود : شریان رانی عمقی (Deep femoral artery) که به عمق ران رفته و تغذیه عضلات و استخوان ران را به عهده دارد. شریان رانی سطحی (Superficial femoral artery) که در قسمت سطحی ران به سمت پایین تا پشت زانو آمده و در آنجا شریان پوپلیته را تشکیل میدهد. وظیفه اصلی این شریان خونرسانی به زانو و پایینتر از آن است. هر بخش خود به شاخه های متعددی تقسیم میشود مثلاً شاخه های شریان فمورال سیرکومفلکس خارجی از شریان رانی عمقی هستند و شاخه های ژنیکولر و سورال از شریان رانی سطحی.

سیاهرگ یا ورید

سیاهرگ یا ورید (به عربی: الورید) در دستگاه گردش خون بدن، رگی است که خون را از اندام‌ها به قلب بازمی‌گرداند. دیواره سیاهرگ نازک‌تر از سرخرگ است اما قطر بیشتری داشته و خاصیت ارتجاعی کمتری دارد. در سیاهرگ‌ها دریچه‌هایی به نام لانه کبوتری وجود دارد که این دریچه‌ها کمک می‌کنند تا خون از اندام پایینی مانند دست‌ها و پاها بهتر به سمت قلب حرکت کنند. به‌طور کلی خون تمامی قسمت‌های بدن توسط دو ورید به نام‌های اجوف فوقانی و تحتانی به دهلیز راست قلب برمی‌گردد. ایستادن زیاد، کم‌تحرکی و نارسایی‌های قلبی می‌توانند باعث تخریب این دریچه‌ها شده و در نتیجه خون در سیاهرگ‌ها تجمع می‌کند و شخص به بیماری واریس مبتلا می‌شود. همه سیاهرگ‌ها خون تیره (خون حاوی کربن دی اکسید) را منتقل می‌کنند به غیر از سیاهرگ‌های ششی که خون روشن ( خون حاوی اکسیژن ) را منتقل می‌کنند.

سرخرگ تهیگاهی خارجی

سرخرگ تهیگاهی خارجی یا شریان ایلیاک خارجی (External iliac artery) شریان بزرگی است که در هر طرف از تقسیم شریان ایلیاک مشترک به دو شریان ایلیاک داخلی و خارجی تشکیل میشود. سرخرگ ایلیاک خارجی خون پا را تامین میکند. این شریان به سه شاخه اصلی منشعب میشود: شریان اپی گاستریک تحتانی ، شریان تهیگاهی عمقی سیرکومفلکس (Deep circumflex iliac artery) و مهمترین شاخه آن شریان رانی یا فمورال. این شریان به دیواره شکم و اندام‌های تناسلی برونی خونرسانی نموده در اندام تحتانی (پا) پایان می یابد. 

مویرگ‌

مویرَگ‌ها رگ‌های خونی بسیار ظریفی هستند که شریانچه‌ها به آن‌ها می‌رسند. مویرگ‌ها در حدود ۱۰–۵ میکرومتر قطر دارند و فضای درونی آن‌ها برای جاگیری یک گویچه قرمز کفایت می‌کند. دیواره مویرگ متشکل از یک ردیف سلول پهن و نازک به نام آندوتلیوم، تیغه پایه و شبکه ظریفی از الیاف رتیکولر می‌باشد.

سرخرگ تهیگاهی داخلی

سرخرگ تهیگاهی داخلی یا شریان ایلیاک داخلی (Internal iliac artery) یا هیپوگاستریک شریان بزرگی است که در هر طرف از تقسیم شریان ایلیاک مشترک به دو شریان ایلیاک داخلی و خارجی تشکیل میشود. این شریان معمولاً به دو شاخه قدامی و خلفی تقسیم میشود. شاخه های قسمت خلفی عبارتند از : سرخرگ‌های تهیگاهی ـ کمری ، ساکرال خارجی و سرینی بالائی (گلوتئال فوقانی) شریانهای منشعب از شاخه قدامی عباتند از : شریان سدادی (obturator)، سرینی پائینی (گلوتئال تحتانی)، نافی، پیشابدانی پائینی (inferior vesical)، زهدانی (unterine)، راست‌روده‌ای میانی (middle rectal)، و شرمگاهی داخلی (internal pudendal) پراکندگی خونرسانی : دیواره و احشاء لگن، کفل، اندام‌های تناسلی و در طرف داخلی ران پایان می یابد. 

کارکرد مویرگها

مویرگها رابط بین سرخرگچه‌ها‌ و سیاهرگچه‌‌ها بوده و به علت گستردگی زیاد خود، داشتن دیواره نازک و کاهش سرعت جریان در آنها، مناسب‌ترین جای برای مبادله مواد غذایی، اکسیژن و دی‌اکسید کربن بین خون و مایعات بافتی می‌باشد. مبادله مواد از راه پراکندگی، گذر از منافذ دیواره مویرگ‌ها، گذر از پیوندهای بین سلولی و بدست وزیکول‌های پینوسیتوزی انجام می‌گیرد.

آنوریسم مایکوتیک شریان فمورال

آنوریسم مایکوتیک شریان فمورال به علت تزریق مواد مخدر در ناحیه کشاله ران با افزایش تعداد معتادان تزریقی امروزه رو به افزایش است. این بیماری درمان های متفاوتی دارد که هر کدام عوارضی دارند. درمان های اصلی آن شامل رزکسیون با دبریدمان وسیع بهمراه بازسازی عروقی بوسیله گرافت اتوژن یا صناعی به صورت اولیه یا تاخیری، و دیگری لیگاتور تنهای شریانی بدون بازسازی عروقی است. هدف این مقاله بررسی نتایج لیگاتور شریان فمورال مشترک بدون بای پس عروقی است. روش بررسی: در این مقاله توصیفی گذشته نگر، 44 بیمار از معتادان تزریقی که همگی دچار آنوریسم مایکوتیک شریان فمورال ناشی از تزریق مواد مخدر بوده اند، و از ابتدای سال 1378 لغایت 1383 به بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده اند، مورد بررسی قرار گرفتند. برای این 44 نفر از بیماران لیگاتور شریان فمورال انجام شده است و نتایج حاصله از لحاظ زنده ماندن عضو و یا عوارض حاصل از آن و نیاز به بازسازی عروقی بعدی برای مدت حداقل 2 سال بررسی و ثبت گردید. یافته ها: در دو مورد (4.5 درصد) بدنبال لیگاتور شریان فمورال مشترک آمپوتاسیون بالای زانو داشتیم. دو بیمار (4.5 درصد) هم به دنبال این عمل دچار اختلال حس اندام تحتانی به صورت پارستزی شدند. پنج نفر (11.63 درصد) هم متعاقبا کلودیکاسیون هنگام راه رفتن پیدا کرده اند. برای دو مورد از این پنج نفر (40 درصد) مجبور به انجام بازسازی عروقی با استفاده از گرافت مصنوعی شدیم. بقیه بیماران در این پیگیری بدون علامت بودند. در مجموع بیش از 95 درصد این بیمارانی که شریان فمورال آنها لیگاتور شده بود اندام تحتانی آنها حفظ شد. نتیجه گیری: با توجه به شرایط عفونی ناحیه و اطراف آن، احتمال موفقیت آناستوموز عروقی به شکل آناتومیکال و حتی غیرآناتومیکال در درمان اولیه این بیماران بسیار کم است. برداشتن توده آنوریسم بهمراه دبریدمان نسوج مرده و لیگاتور شریان فمورال بدون بای پاس با توجه به نتایج قابل قبول و عارضه کم آن به عنوان درمان مناسب در این بیماران پیشنهاد می شود.

ساختار مویرگ‌ ها

توضیحاتی مختصر در زمینه ساختار مویرگ‌ها: ساختار تمامی مویرگ‌ها از فقط یک لایه بافت پوششی سنگ‌فرشی تک‌لایه ساخته شده‌اند. این بافت پوششی دارای منافذی است که از طریق آن‌ها مواد شامل گازهای تنفسی، آب، مواد غذایی ساده و مولکول‌ها می‌توانند بین خون و سلول‌ها مبادله شوند. به‌طوری‌که در هر سانتی‌متر مربع از سطح مویرگ، چندین میلیون درز یا سوراخ ریز وجود دارد. مویرگهای مغز تنها مویرگهایی هستند که هیچ منفذی در سطح خود ندارند؛ تا بدین ترتیب خیلی از موادی که در متابولیسم سلول‌های مغزی نقش ندارند و همچنین میکروبها نتوانند وارد مغز شوند. (ایجاد سد خونی – مغزی برای محافظت بیشتر از مغز) توجه کنید که گلوکز و اکسیژن به راحتی می‌توانند توسط پروتئین‌های ویژه از مویرگهای مغزی عبور کنند و به سلول‌های مغزی بروند. هر مویرگ از ابتدا توسط دریچه‌ای از جنس بافت ماهیچه‌ای صاف حلقوی به سرخرگ متصل است. این دریچه که تحت فرمان نخاع می‌باشد، دارای دو نقش می‌باشد: ۱) فشار زیاد سیستولی خونی که قرار است وارد مویرگها که دارای مقاومت بسیار کمی هستند را تا حد زیادی کاهش می‌دهد تا این فشار زیاد باعث پاره شدن دیواره مویرگها نشود. ۲) این دریچه خون را فقط در موقع لزوم (مواقعی که سلول‌های بدن نیاز به تبادل مواد با محیط دارند) وارد مویرگها می‌کند. هر مویرگ از انتها نیز توسط دریچه‌ای به سیاهرگ متصل و مربوط می‌شود.

تبادل مواد بین مویرگ و مایع میان سلولی

به‌طور کلی در هنگام تبادل مواد بین مویرگ و مایع میان سلولی، با ۴ فشار مواجه هستیم: ۱) فشار اسمزی خون: تمایل مویرگ به جذب پلاسما از مایع میان سلولی ۲) فشار اسمزی مایع میان سلولی: تمایل مایع میان سلولی به جذب پلاسما از خون داخل مویرگ ۳) فشار تراوشی خون: تمایل خون برای عبور از جداره مویرگها به سمت مایع میان سلولی ۴) فشار تراوشی مایع میان سلولی: تمایل مایع میان سلولی برای ورود به خون فشار تراوشی خون + فشار اسمزی مایع میان سلولی: عامل ورود پلاسما از خون به مایع میان سلولی فشار اسمزی خون + فشار تراوشی مایع میان سلولی: عامل ورود پلاسما از مایع میان سلولی به خون

انواع مویرگ‌ ها

انواع مویرگ‌ها بر اساس پیوستگی غلاف اندوتلیال و غشاء پایه: ۱-پیوسته (Continuous) یا سوماتیک: فقدان منفذ در دیواره- موجود در تمام انوع بافت‌های عضلانی، همبند، غدد برون ریز و دستگاه عصبی یافت می‌شود. ۲-منفذدار (Fenestrated) یا احشایی: با حضور روزنه‌های خلال سلولی حلقوی متعدد در غشاء اندوتلیوم که توسط غشاء سلول محدود می‌شود. لایه قاعده‌ای پیوسته است. در گلومرول کلیه دیده می‌شود. ۳- جیب‌مانند (Sinusoidal) یا ناپیوسته: مویرگهایی بسیار وسیع (تا ۴۰ میکرومتر) و دارای شکل نامنظم می‌باشند که سلول‌های آندوتلیال پوشاننده آن‌ها دارای منافذ بدون دیافراگم و تیغه پایه آن‌ها غیر ممتد است. علاوه بر این، وجود فضاهای بزرگ بین سلول‌های آندوتلیال باعث می‌شود که نه تنها پلاسما بلکه سلول‌های خونی نیز از آن فضاها به بیرون راه یابند که این فضاها گاهی بوسیله ماکروفاژها اشغال می‌شوند، سینوزوئیدها در کبد، مغز استخوان و طحال دیده می‌شوند. این مویرگ‌ها مسیر پر پیچ و خم زیادی دارند که باعث کندی جریان خون می‌شود. سلول‌های اندوتلیال لایه‌ای ناپیوسته می‌سازد که با فضاهای عریضی از هم جدا شده‌اند. دیافراگم ندارند. لایه قاعده‌ای ناپیوسته دارند. در کبد و اعضاء خونساز مثل مغز استخوان و طحال وجود دارد.

شریان فمورال

مطالب مرتبط :

همه چیز درباره آشنایی با تنگی و فشار شریان ریوی نرمال

تفاوت شریان و ورید چیست و انواع رگهای قلبی

آناتومی و شاخه های شریان کاروتید داخلی و خارجی چیست

  • ولی خانی

قرص لیدی ارا

سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۳۸ ب.ظ

قرص لیدی ارا

قرص لیدی ارا چیست ,قرص لیدی ارا,قرص لیدی ارا چیست,قرص لیدی ارا در ایران,قرص لیدی ارا ویکی پدیا,قرص لیدی ارا برای چیست,قرص لیدی ارا تحریک کننده

قرص لیدی ارا

توضیحاتی در مورد قرص لیدی ارا

قرص پرووسترا Provestra کاملا گیاهی بوده به هیچ عنوان هیچ گونه ماده شیمیایی و هورمونی در آن استفاده نشده است قرص پرووسترا فاقد استروژن – پرورسترون – تستوسترون و هر گونه هورمون استروئیدی می باشد قرص پرووسترا Provestra به هیچ عنوان عوارضی نداشته و شما می توانید با خیالی آسوده از این قرص ها استفاده کنید.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد همه چیز درباره آشنایی با قرص لیدی ارا و عوارض آن صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد

قرص ال دی

قرص ال دی (قرص ld) نوعی قرص‌ ضد بارداری است که به عنوان قرص اورژانسی پس از رابطه جنسی استفاده می‌شود. از آنجایی‌که عوارض ال دی بیشتر بر دستگاه گوارش است توصیه می شود قرص را پس از شام و پیش از خواب میل نمایید تا عوارض گوارشی ایجاد نکند. نحوه مصرف این قرص به این صورت است که در هر بسته ۲۱ قرص مشاهده می‌شود که بایستی اولین قرص را از روز سوم تا پنجم قاعدگی مصرف نمایید. در صورت اتمام خونریزی و یا ادامه خونریزی، در هر دو حال روزانه یک قرص مصرف کنید، تا بسته قرص تمام شود. در زمانی که بسته کاملاً تمام شد تا 7 روز مجاز به مصرف قرص نیستید و باید در روز هشتم بسته جدیدی از قرص را آغاز کنید. عوارض قرص ال دی شامل تهوع، استفراغ، سردرد، حساس شدن پستان‌ها، سرگیجه، احتباس مایعات در بدن و خونریزی‌های نامنظم می‌باشد.

موارد مصرف قرص لیدی ارا پرووسترا

+ درمان کامل سرد مزاجی خانم ها + ایجاد اشتیاق فوق العاده به پیشقدم شدن در شروع رابطه زناشویی + ایجاد لغزندگی شدید در ناحیه تناسلی خانم ها + سرعت بخشیدن به تحریک کامل جنسی + تجربه ارگارسم فوق العاده قوی تر و عمیق تر و متفاوت و کامل + تنظیم زمان عادت ماهیانه و کاهش درد های دوران قاعدگی + ایجاد انقباضات عضلانی عمیق و لذت بخش هنگام اوج لذت جنسی +بازگشت احساس و شور و شوق جوانی

آشنایی با قرص لیدی ارا پرووسترا

+ بسیار قوی ، جدید و با فرمولاسیون پیشرفته . + قرص پرووسترا Provestra افزایش دهنده قوی میل و تمایل جنسی در خانمها – ارمغان آورنده اورگاسم ( انزال ) عمیق تر , شیرین تر و راحتتر برای خانمها + افزایش بنیه و بازیافت تمایل آمیزشی + کاهش فواصل بین هرنزدیکی و زمان دستیابی به کلایمکس . + تقویت قدرت اورگاسم وسهل تر نمودن دستیابی به اورگاسم پی درپی . + ایجاد توان بیشتر در زمانهای بین هر نزدیکی . + درمان سردی جنسی در زنان بوسیله تنظیم و تقویت بنیه جنسی + درمان افسردگی و تشویش های قبل ، هنگام و بعد از رابطه زناشویی در بانوان .

جلوگیری از بارداری

در جلوگیری از بارداری به روش طبیعی در زمان تخمک‌گذاری رابطه جنسی با احتیاط فراوان برقرار شده ولی در تاریخ‌های دیگر با علم بر این موضوع که امکان لقاح خارج از روزهای تخمک‌گذاری وجود ندارد، رابطه جنسی طبیعی برقرار می‌شود. این روش پیشگیری طبیعی از بارداری می‌تواند تا 93 درصد اثر بخش باشد. در این روش خانم‌ها باید هر روز صبح پیش از بیرون آمدن از تخت خواب دمای بدن خود را اندازه‌گیری کنند. سه روز متوالی که دمای بدن افزایش پیدا می‌کند، روزهای تخمک‌گذاری خانم‌ها محسوب می‌شود. حال اگر در هر زمانی غیر از زمان تخمک‌گذاری رابطه جنسی برقرار شود احتمال بارداری بسیار کاهش می‌یابد. این روش جلوگیری از بارداری هم همانند سایر روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد.

قرص روکین و عوارض آن

قرص روکین (Rokin) نوعی قرص ضد بارداری است که ترکیبی از هورمون‌های استروژن و پروژسترون می‌باشد. تهوع، سردرد و خونریزی غیرطبیعی برخی از عوارض آن است. این دارو با پیشگیری از آزادسازی تخمک در طول دوره قاعدگی از حاملگی جلوگیری می‌کند. قرص روکین در درمان عوارض قبل از قاعدگی نظیر درد قبل از قاعدگی، تغییرات اشتها و اضطراب موثرتر از قرص‌های جلوگیری از بارداری دیگر عمل می‌کند. لازم به ذکر است که این دارو باعث افزایش وزن نمی‌شود و همچنین نفح و ورم، در مصرف روکین بر خلاف سایر قرص‌های ضدبارداری اتفاق نمی‌افتد. عوارض قرص روکین شامل حالت تهوع، استفراغ، سردرد، نفخ، حساس شدن نوک پستان، ورم مچ پا، تغییر وزن، بی نظمی در دوره‌های عادت ماهیانه، افزایش فشار خون، تغییرات غیر طبیعی در خونریزی واژن، بالابودن سطح پتاسیم خون (ضعف ماهیچه، کاهش ضربان قلب)، تنگی نفس ناگهانی، درد قفسه سینه، عرق کردن غیر طبیعی، سرگیجه، سرفه خونی، بی حس شدن دست و پا، ضعف بدن، تغییر دید ناگهانی و لکنت زبان می‌باشد.

قرص سیپروترون کامپاند و عوارض آن

سیپروترون کامپاند (Cyproterone Compound) علاوه بر درمان آکنه و پرمویی برای پیشگیری از بارداری هم مصرف می‌شود. سردرد و تهوع از عوارض دارو است. این دارو در درمان‌ آکنه‌ مقاوم‌ به‌ آنتی بیوتیک‌ها در زنان‌ و یا زنانی که‌ در ضمن‌ درمان‌ آکنه‌ تمایل‌ به‌ استفاده‌ از قرص ضد بارداری خوراکی دارند و همچنین‌ در درمان‌ پرمویی وابسته‌ به‌ آندروژن‌ در خانم‌ها به کار می‌رود. توجه داشته باشید که این دارو از تولید اسپرم می‌کاهد و مردها را عقیم می‌کند که بعد از ترک دارو معمولا بخودی خود برطرف می‌شود. عوارض قرص سیپروترون کامپاند شامل تهوع، استفراغ، سردرد، درد و سفتی پستان‌ها، زیادی فشار خون، اختلال عملکرد کبد، کاهش حجم خون‌ قاعدگی، بثورات جلدی، کم خونی، افسردگی و خستگی می‌باشد.

قرص لاینسترنول و عوارض آن

قرص لاینسترنول (Lynestrenol) به منظور جلوگیری از بارداری در زمان شیردهی مصرف می‌شود. سردرد یا تاری دید از عوارض قرص لاینسترنول می‌باشد. این قرص‌ها باید هر روز در ساعت معینی خورده شود و تجویز آن توسط کارکنان بهداشتی تعلیم دیده انجام می‌شود. توجه داشته باشید که این قرص‌ها تنها زمانی عملکرد مطلوب دارند که تغذیه انحصاری با شیر مادر باشد. در صورت استفاده مادر از شیر خشک یا مایعات دیگر، این قرص اثربخشی مطلوب نخواهد داشت و احتمال بارداری مجدد وجود خواهد داشت. عوارض قرص لاینسترنول شامل کیست‌های تخمدانی، حاملگی خارج از رحم، خونریزی شدید، سردرد، تاری دید و حساس شدن پستان‌ها می‌باشد.

قرص لوونورژسترول و عوارض آن

قرص لوونورژسترول (Levonorgestrel) قرص اوژانسی است و نحوه مصرف آن در پیشگیری از بارداری مهم است. لوونوژسترل با افزایش چسبندگی مخاط گردن رحم و ایجاد تغییر در آندومتر (داخلی‌ترین لایه‌ی رحم) مانع باروری و لانه گزینی می‌گردد. در نظر داشته باشید که این روش یک روش اورژانسی است؛ یعنی شما زمانی باید از این قرص استفاده نمایید که ناخواسته در برابر باردار شدن قرار گرفته‌اید، نه اینکه هر بار بی موالات و بی دقت رابطه جنسی برقرار کنید و بلافاصله به روش اورژانسی روی آورید. زیرا عوارض خطرناک قرص‌های اورژانسی ضد بارداری را هم باید درنظر داشته باشید. عوارض قرص شامل قاعدگی نامنظم، تهوع و استفراغ، سردرد، احساس ناراحتی در پستان، افسردگی، اختلالات پوستی، تغییرات وزن بدن، اولیگومنوره و منوراژی می‌باشد.

قرص ضدبارداری چیست

قرص ضدبارداری (Oral contraceptive pill , OCP, Combined oral contraceptive pill) به گروهی از داروهای خوراکی به شکل قرص گفته می‌شود که برای پیشگیری از بارداری مصرف می‌شوند. این داروها از پرکاربردترین روش‌های پیشگیری از حاملگی در سراسر جهان می‌باشند و نقشی انقلابی در جامعه انسانی داشته‌اند.مصرف این قرص‌ها از ابتلا به بیماری‌های آمیزشی نظیر ایدز پیشگیری نمی‌کند و فقط برای پیشگیری از بارداری هستند.

تاریخچه قرص ضدبارداری

در ابتدای قرن بیستم تعدادی از دانشمندان اروپایی همچون Beard, Prenant و Loeb متوجه نقش ترشحات جسم زرد (corpus luteum) حاملگی در جلوگیری از تخمک گذاری شدند. در سال ۱۹۲۷ دانشمند اتریشی موفق شد با این ترشیحات نازایی موقت در موشها ایجاد کند. در ۱۹۳۷ Makepeace نشان داد که پروژسترون خالص می‌تواند تخمک‌گذاری را در خرگوش مهار کند. Astwood و Fevold یافته مشابهی را در ۱۹۳۹ و در مورد موشها گزارش کردند. در نهایت در سال ۱۹۵۰ Pincus ,Garcia و Rockاثر ترکیبی از پروژسترون و ۱۹-نور پروژستین را در مهار تخمک‌گذاری زنان گزارش کردند. یکی از ترکیبهای مورد استفاده نوراتینودرل بود که در مطالعات اولیه درصد کمی ناخالصی با مسترانول داشت. دانشمندان با حذف مسترانول از ترکیب متوجه کاهش اثر ضدبارداری و بروز خون‌ریزی تخریبی (breakthrough bleeding) شدند؛ لذا مسترانول را به ترکیب اضافه کردند. در سال ۱۹۵۰ اولین کارآزمایی بالینی در مورد مصرف قرصهای ترکیبی ضد حاملگی در هائیتی و پورتوریکو انجام شد که با موفقیت صد در صد ترکیب نوراتینودرل-مسترانول در پیشگیری از بارداری مواجه شد. در سال ۱۹۵۹ ENOVID (ترکیب ۹/۸۵ mg نوراتینودرل و ۱۵۰ µg مسترانول) برای مصرف در برخی اختلالات خون‌ریزی زنان مورد تأیید اداره مواد غذائی و داروئی ایالات متحده آمریکا (FDA) قرار گرفت و در نهایت در نهم ماه مه سال ۱۹۶۰، این سازمان، این دارو را جهت مصرف در پیشگیری از حاملگی مورد تأیید قرار داد. (در حال حاضر در آمریکا از لیست دارویی خارج شده است). در سال ۱۹۶۰ اولین داروهایی که تنها شامل پروژسترون بودند و همچنین انواع تزریقی طولانی اثر این ترکیبات هورمونی جهت پیشگیری از حاملگی معرفی شدند. پس از آن میلیون‌ها زن به مصرف این قرصها رو آوردند تا اینکه در سال گزارش‌هایی مبنی بر اثرات جانبی این دارو به دست آمد. تحقیقات بعدی نشان داد که این عوارض با دوز ترکیبات قرص مرتبط است لذا قرصهای جدیدی طراحی شدند که دوز کمتری از هورمونها را داشتند (قرصهای نسل دوم، ال دی یا low dose). با افزایش مصرف ترکیبات دو فازی یا سه فازی در ۱۹۸۰ دوز هورمونها در این قرصها کاهش بیشتری داشت به‌طوری‌که می‌توان این دوز را کمترین مقداری که می‌تواند به‌طور مؤثری جلوی حاملگی را بگیرد دانست. در ۱۹۹۰ نسل سوم این قرصها(CYCLEN و DESOGEN) که شامل ترکیب پروژسترون با اثرات کاهش یافته آندروژنی بودند به بازار آمدند.

ترکیبات قرص ضدبارداری

دو نوع اصلی از این قرصها وجود دارد: قرصهای ترکیبی استروژن و پروژسترون که شامل انواع تک فازی (میزان ترکیبات در کل دوره مصرف ثابت است)، دو فازی و سه فازی. قرصهای شامل پروژسترون به تنهایی . استروژن مورد استفاده در قرصهای رایج فعلی معمولاً شامل اتینیل استرادیول (ethinyl estradiol) یا مسترانول می‌باشد. مسترانول برای فعال بودن باید به اتنیل استرادیول تبدیل شود و از لحاظ اثر بخشی ضعیف تر است پروژسترون انواع مختلفی از پروژستینها وجود دارند که بسته به اثرات استروژنی یا ضد استروژنی (به علت تبدیل متابولیت هایشان به ترکیبات استروژنی) یا اثرات آندروژنی‌شان (به علت شباهت ساختاری با تستوسترون) به کار می‌روند. حسن قرصهای ضد بارداری نسل سوم در این است که پروزسترون های آن‌ها اثرات استروژنی نداشته و اثرات آندروژنی بسیار کمی دارد. این مسئله در مورد عوارض شایعی همچون افزایش وزن و آکنه بسیار مورد توجه است.

انواع قرص ضدبارداری

انواع رایج موجود در ایران قرص اچ دی Contraceptive HD شامل ۰٫۵ میلی‌گرم لوونورگسترول و ۵۰ میکروگرم اتینیل استرادیول که امروزه به دلیل عوارض جانبی زیادش به ندرت تجویز می‌شود ال دی Contraceptive LD شامل ۰٫۳ میلی‌گرم لوونورگسترول و ۳۰ میکروگرم اتینیل استرادیول LD بکار رفته در نام این دارو مخفف Low Dose است. در موارد جلوگیری از بارداری پس از مقاربت یا اورژانسی، تعداد قرص‌های مصرفی را افزایش ندهید. زیرا دوز بیش از حد دارو عوارض جانبی جدی را به همراه خواهد داشت. برای اطمینان بیشتر و اثر بخشی بهتر دارو، زمان آغاز مصرف اهمیت دارد و بهتر است در 12 ساعت اول بعد از مقاربت دارو مصرف شود. دی ئی Contraceptive DE شامل ۰٫۱۵ میلی‌گرم دزوگسترل (Desogestrel) و ۳۰ میکروگرم اتینیل استرادیول Contraceptive Triphasic (نام تجاری Triphasil) شامل لوونورگسترول و اتینیل استرادیول (در سه مرحله و شامل ۲۱ قرص می‌باشد) قرص شیردهی، (Minipil) شامل مقادیری اندک پروژستین است. (در ایران ۳۰ میکروگرم لوونورژسترول)

طریقه مصرف قرص ضدبارداری

بسته به نوع مورد استفاده تفاوتهای اندکی در مصرف این قرصها وجود دارد اما اصول کلی یکسان است. قرصهای ترکیبی معمولاً ۲۱ تایی بوده و فرد هر روز یک قرص را مصرف می‌کند و سپس ۷ روز قرص نمی‌خورد که معمولاً در این ۷ روز خون‌ریزی قاعدگی اتفاق خواهد افتاد. معمولاً شروع دارو در ابتدای یک چرخه قاعدگی یا برای سهولت به خاطر سپاری مصرف قرصها در نزدیکترین یک شنبه به شروع یک خون‌ریزی قاعدگی خواهد بود. تا ۷ روز بعد از شروع قرصها لازم است که از یک روش پیشگیری جایگزین نیز استفاده شود. فایده شروع استفاده از قرص‌ها در روز تعطیل این است که فرد احتمالاً در آخر هفته خون‌ریزی نخواهد داشت. اگر در کشوری جمعه تعطیل باشد، در واقع روش فوق به صورت شروع از اولین جمعه پس از شروع قاعدگی خواهد بود.

عوارض عمومی و جدی قرص ضدبارداری

بلافاصله پس از شیوع مصرف این قرصها نگرانی در مورد عوارض این داروها بالا گرفت. با این حال مطالعات نشان داد که بسیاری از عوارض این داروها وابسته به دوز بوده و با کاهش دوز میزان عارضه کاهش می‌یابد. با داروهای امروزی احتمال بروز این عوارض بسیار کاهش یافته‌است. سرطان بزرگترین نگرانی در مورد اثرات سرطان زایی در مورد سرطان سینه وجود دارد. وزرات بهداشت ایران دربارهٔ احتمال خطر افزایش سرطان سینه در مصرف‌کنندگان هشدار داده است. در مطالعات اخیر نشان داده شده که این افزایش ریسک در زنان جوان و میانسال بسیار کم (۲/۱ تا ۱/۱ برابر) می‌باشد که ۱۰ سال پس از قطع قرصها این ریسک با فرد عادی برابر می‌شود. با این حال در صورت بروز سرطان سینه در یک زن که هیچگاه این قرصها را مصرف نکرده، سرطان بیشتر محدود به سینه بوده و احتمال انتشار کمتر و درمان راحتتر خواهد داشت.  قرصهای ضدبارداری خوراکی باعث افزایش دو برابر ریسک سرطان گردن رحم می‌شوند (تنها در افرادی که بالای ۵ سال این قرصها را مصرف کرده و مبتلا به عفونت پاپیلوما ویروس باشند).  اثرات ضد سرطان قرصهای ترکیبی ضد بارداری اثر خوبی در کاهش ریسک سرطان آندومتر رحم دارند که تا ۱۵ سال بعد از قطع قرص این اثر محافظتی ماندگار است. همچنین این قرصها در زمان مصرف احتمال بروز سرطان تخمدان را کاهش می‌دهند. همچنین اخیراً شواهدی یافت شده که نقش این قرصها در کاهش سرطان کولورکتال را مطرح می‌کنند.  عوارض قلبی عروقی در افراد جوان غیر سیگاری و بدون ریسک فاکتور بیماریهای قلبی عروقی ریسک بروز عوارضی همچون سکته قلبی و سکته مغزی با مصرف این قرصها افزایش قابل توجهی نمی‌یابد. اثبات شده که این داروها ۲۸ درصد ریسک تروبوآمبولی وریدی را افزایش می‌دهند اما با توجه به شیوع ناچیز این عوارض در زنان بدون زمینه قبلی این افزایش ریسک اهمیت ندارد.  مصرف انواع قدیمی (اچ. دی) این داروها باعث ایجاد پر فشار خون در ۴ تا ۵ درصد زنان سالم می‌شود و در ۱۵ درصد زنان مبتلا به پرفشاری خون فشار خونشان را افزایش می‌دهد؛ که این عارضه نیز در داروهای نسل جدیدتر کمتر مشاهده می‌شود.[۱۷] اثرات متابولیک و غده درون‌ریز مطالعات روی انواع اولیه این قرصها اثر منفی آن‌ها در تحمل گلوکز را نشان دادند که با افزایش قند خون قابل مشاهده بود. با قرصهای فعلی این اثرات کمتر مشاهده می‌شود.  همچنین ترکیبات جدید تأثیر قابل توجهی روی چربیهای خون ندارند  سایر اثرات و عوارض به‌طور کلی این قرصها می‌توانند باعث تهوع، خیز و سردرد (شامل تشدید سردردهای میگرنی) در بعضی افراد شوند. ممکن است لکه بینی(breakthrough bleeding) در طی دوره ۲۱ روزه مصرف قرص مشاهده شود. همچنین در برخی خون‌ریزی بعد از قطع دارو ممکن است ایجاد نشود که منجر به شک به حاملگی می‌شود. از دیگر اثرات که ناشی از پروژسترون‌های قدیمی می‌باشد می‌توان به هیرسوتیسم (پرمویی) و آکنه اشاره کرد. در این مطلب از سایت جسارت در مورد قرص لیدی ارا صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : قرص لورازپام ♥ قرص متورال ♥ قرص ملوکسیکام ♥ قرص لتروزولقرص ملاتونین

  • ولی خانی